Неколико дана уназад велики број просветних радника суочио се са физичким и вербалним насиљем, као од ученика тако и од њихових родитеља.
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић поводом тога изјавила је да је свака повреда наставника у простору у којем се очекује да он васпитава и образује дете, шири културу и буде уважавана личност, са етичког и психолошког аспекта тешка повреда, те да ће се појачати санкције и унети измене и допуне Кривичног законика.
Према њему, запослени у образовању имаће исти статус као и адвокати, односно казне ће бити неупоредиво строже за било какву врсту напада на раднике у просвети.
"Свака повреда достојанства, психичка или физичка, наставника, учитеља или запосленог у образовању, ће се третирати као повреда адвоката током вршења његових послова", наглашава Ђукић Дејановић.
Тиме ће се, како каже, озбиљније санкционисати такви поступци и повећати безбедност у школама.
"Друштво је у обавези да превенира. Знањем бисмо се борили против зла, против пошасти која се зове агитирано понашање, јер не умем да се контролишем и празним се на некоме", нагласила је министарка.
Oна је додала да и родитељи и васпитачи у обданишту треба да препознају агресивно понашање код детета и да се обрате за помоћ.
Наставница показала осећај пораза
Говорећи о случајевима у којима су родитељи деце физички напали наставнике, у ОШ "Јован Дучић" на Новом Београду и у ОШ "Свети Сава" на Врачару, министарка истиче да је разговарала са наставницом биологије, која је показивала осећај пораза, не само сопственог, већ и школства.
"Пошто истрага траје, не могу да откријем ниједан детаљ, али кроз шта је она прошла и како је то доживела и реаговала, као и како се опоравља, то је нешто што изискује подршку читавог друштва", истиче министарка.
Говорећи о насиљу над учитељицом ОШ "Свети Сава", министарка је рекла да је дошло до излива великог незадовољства на непримерен, осуђујући насиље над учитељицом.
Додала је да, све и да су родитељи осетљиви због здравља свог детета, насиље није начин на који треба решавати проблеме.
"Родитељи имају осећај кривице што се нису током целе године интересовали за ту оцену и успех детета. Желе да детету приреде радост на крају године и приступају на начин који апсолутно није адекватан за поправљање оцене. Оцена се не поправља на крају школске године. Овај период је пун напетости, незадовољних родитеља, па чак и наставника који се труде да њихов разред буде најбољи. Притисци су већи. О успеху треба да говори разредни старешина, наставник, понекад и психолог, уз присуство детета и родитеља. Такви разговори су примеренији, и то смо увели у наше акте", закључила је министарка Славица Ђукић Дејановић.