Помоћник начелника Управе саобраћајне полиције пуковник Владан Николић нагласио је да возачи лаких електричних возила, односно тротинета у свако доба дана морају да носе рефлектујући прслук и закопчану заштитну бициклистичку кацигу.
Истакао је да ови возачи спадају у рањиву категорију учесника у саобраћају и да је посебан разлог за увођење ових прописа управо њихова безбедност.
"Законска је обавеза и још важније може да заштити. Осим кациге, њихова уочљивост је прописана на одговарајући начин – када се крећу коловозом укључујући бициклистичку траку, они морају, у свако доба дана, да носе рефлектујући прслук, а када се крећу бициклистичком стазом и пешачко – бициклистичком стазом, онда само у условима смањене видљивости. Тада то не мора бити цео прслук, може бити и нека рефлектујућа материја на њему", рекао је Николић за Танјуг.
Казне за прекршаје које почине возачи лаких електричних возила могу износити и од 120.000 - 140.000 и тај највећи износ, објаснио је Николић је у случајевима када се крећу на аутопуту, а посебно када том приликом на тротинету возе и дете.
"То је најтежи прекршај, свакако као равноправни учесници у саобраћају препознато је и ако почине насилничку вожњу, узрокују саобраћајну незгоду у којој је неко повређен, повреде некога. Препознато је ако учине нешто што има обележје кривичног дела. Они су потпуно равноправни учесници у саобраћају, са одређеним карактеристикама и одређеним специфичностима, али сносе одговорност као и сви други учесници у саобраћају", објаснио је Николић.
Када је реч о тестирању возача на присуство алкохола и/или психоактивних супстанци у организму, чему подлежу и возачи тротинета, Николић је рекао да саобраћајна полиција на годишњем нивоу због недозвољене количине алкохола из саобраћаја искључи између 50.000 и 60.000 возача.
"Много мање због присуства психоактивних супстанци, али ту се ствари убрзано мењају – мање таквих прекршаја смо откривали због тога што је технологија откривања таквих прекршаја била другачија. Сада имамо и неке брзе тестове", рекао је Николић.