Србија и Балкан

Нема мере која може да спречи бахате возаче да дивљају: У просеку се одузму два возила дневно

Полиција упозорава да је све више оних који угрожавају сопствени и живот других учесника у саобраћају
Нема мере која може да спречи бахате возаче да дивљају: У просеку се одузму два возила дневно© Tanjug/VLADIMIR ŠPORČIĆ

За само недељу дана, на путевима је ухваћено више од 1.700 пијаних и 70 возача који су били под дејством дрога.

Полиција упозорава да је све више оних који угрожавају сопствени и живот других учесника у саобраћају.

Одузимање возила бахатим возачима

Средином фебруара полиција је, како су пренели медији, почела привремено да одузима аутомобиле бахатим возачима, док је једно возило трајно одузето.

Прошлог викенда, полиција је привремено одузела још пет возила од возача са тежим прекршајима, a oд почетка примене те мере одузета су чак 162 возила.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да је оно што је забрињавајуће то да се у просеку одузимају два возила дневно.

"Оно што је такође јако забрињавајуће је то да су истим лицима два пута одузимана возила, што показује да постоје возачи који су изузетно упорни у чињењу најтежих прекршаја", истиче Окановић за РТ Балкан.

Додаје да ће резултати тога што се бахатим возачима одузимају возила моћи да буду сумирани тек када прође неки временски период.

"То је све још свеже, треба да прође бар неких шест месеци да бисмо могли да видимо да ли се број најтежих прекршаја смањио или не", истиче он и додаје да верује да ће та мера дати резултате.

Шта се дешава са одузетим возилима?

Како објашњава, возило се привремено одузима до правоснажног окончања судског поступка, а онда се враћа власнику и истиче да је на вољи судије да ли ће одузети трајно возило.

"Трајно одузимање возила није још увек обавезно, али је на вољи судије да изрекне ту меру. Возило које је привремено одузето се чува од стране МУП-а, у простору које је под контролом полиције", објашњава.

Окановић каже да за сада није законом прописано шта се ради са трајно одузетим возилима.

"Имате неколико модалитета – имате да се то возило прода на лицитацији, па да се средства преселе у буџет, да иду у неки посебан фонд за безбедност саобраћаја, фонд за лечење болесне деце, може да се располаже свим тим средствима, а постоје шансе да власник возила има право пречег па да га откупи", каже он и наглашава да постоје системи где се возило уништава без обзира на вредност.

Не постоји мера која може да спречи да се дело не понови

Окановић каже да у савременом законодавству не постоји ни једна мера, која може у потпуности да спречи некога да понови дело, већ, додаје, да постоје само мере које ће да смање извесност понављања.

Како каже, мера одузимања возила је, по његовом мишљењу боља, него да се одузима возачка дозвола, јер особе могу да седну за волан и без дозволе.

"Одузимање дозволе постоји сад, па опет имамо велики број повратника, друго шта ћете да радите са онима којима је дозвола већ одузета, шта ћете да радите са оним који је нема, није положио?", запитао је он.

"Тако да мера која ће сигурно утицати на смањење броја саобраћајних незгода је ова, јер возило је 'оружје' којим извршавате дело. Ви никога нећете убити дозволом, то је парче пластике и зато се аутомобил одузима", закључује он.

image