Данас почињу припремни радови изградње железничке обилазнице око Ниша којој је присуствовао и председник Србије Александар Вучић.
Изградња железничке обилазнице око Ниша део је пројекта модернизације и реконструкције пруге Ниш - Димитровград.
Железничка обилазница око Ниша биће дуга 22 километра.
Пројекат обухвата радове на северној обилазници око града Ниша, изградњу једноколосечне електрифициране пруге и електрификацију деонице Црвени Крст - веза са обилазницом.
Изградња обилазне пруге око Града Ниша у дужини од око 22 километра планира се од станице Ниш Ранжирна до станице Сићево, у коридору са ауто-путем Ниш - Димитровград.
Вучић је изјавио да држава улаже велика средства у развој тог града и захвалио ЕУ на новчаној помоћи за тај пројекат која чине 21 одсто.
Он је рекао да ће развој железничког саобраћаја да подигне Ниш, али и целу Србију.
Вучић је замолио шефа Делегације ЕУ Емануелеа Жиофреа, који је присуствовао почетку радова, да се убрзају процедуре у вези са финансирањем градње брзе пруге од Београда до Ниша.
"Молим вас да ако можете да убрзате и да што пре завршимо тендер", рекао је Вучић.
Он је истакао да када будемо имали брзу пругу од Београда до Ниша да ће се много брже путовати према Грчкој и Турској.
Путоваће се железницом од Београда до Ниша сат и 40 минута, а од Будимпеште до Ниша само четири и по сата.
Вучић је додао да је сада када је долазио до Ниша видео да је баш велика гужва на аутопута и да је има пуно возила у транзиту.
Објашњавајући Жиофреу историјат пруге Београд-Ниш Вучић је рекао да је Србија након Берлинског конгреса 1878. године преузела обавезу да изгради пругу, али да је изградња доживела велики отпор у Србији, јер је тај пројекат доживљаван као антиправославан.
"Краљ Милан је био и убедљив и одлучан да је изгради и успео је да то уради за три године. Радови су почели јула 1881. године и завршени су 1884", рекао је Вучић.
Северна железничка обилазница око Ниша обухвата изградњу нове једноколосечне електрифициране пруге.
Нова, једноколосечна, електрифицирана обилазна пруга око Ниша у дужини од 22 километра биће оспособљена за брзину возова до 120 км на сат.
Инфраструктура железнице Србије потписала је уговор о изградњи обилазнице са фирмом "Екстра Ауто Транспорт", као водећим чланом конзорцијума, који чини и кинеска компанија.
Вредност уговора износи 153,6 милиона евра, а рок за извођење радова је 1.035 дана.
Генерална директорка Инфраструктуре железнице Србије Јелена Танасковић истакла је да ће изградњом железничке обилазнице око Ниша бити решено питање нишког железничког чвора и да возови више неће пролазити кроз центар града, као и да ће безбедност саобраћаја бити подигнута на виши ниво.