Србија развија систем правовременог информисања свих грађана на све елементарне непогоде путем мобилне телефоније.
Лука Чаушић из МУП-а рекао је за РТС да ће се угрожени алармирати и на техничко-технолошке несреће и све друге догађаје који могу да угрозе животе и имовину.
Он је нагласио да то неће бити поруке које ће упозоравати на неку мало јачу кишу или мало јачи снег, већ онда када су људски животи у питању. Додао је да упозорења неће добијати сви и да је то управо један од изазова на којем ради Министарство информисања са оператерима.
"То је такозвана микролокализација, зато што није иста претња на олујни ветар у Војводини, а у исто време имате опасност од шумских пожара доле на југу или југоистоку. Тако да ћемо да гледамо да се то што више микролокализује, управо према базним станицама, да оне особе које се налазе на територији која буде угрожена буду обавештене", објашњава Чаушић.
Катарина Томашевић из Министарства информисања изјавила је да упозоравање јавности буде ретко и изузетно, то је кључно.
Она наводи да је значајна разлика између ЦБС и СМС порука, пошто ЦБС порука стиже до мобилног апарата, а СМС до мобилног претплатника.
Министарство информисања тренутно ради на надоградњи система "Пронађи ме", што подразумева слање СМС хитних упозорења на тачно одређеној локацији, и увођење је планирано ове године.
Слање ЦБС порука, додаје Томашевић, планирано је за 2025. годину и подразумева једну комотност у брзини преноса поруке, зато што она моментално може да дође до корисника.
"Значајно је бржа, има звучну мелодију, има вибрацију, просто не можете да је не приметите, погледате поруку, прочитате, она након тога нестаје. Лоша страна ЦБС-а јесте та што је подржавају само Андроид телефони", напомиње Томашевић за РТС.
Тако да је идеја, закључује она, увођење хибридног модела обавештавања, који би укључио ЦБС поруке, али и СМС са тачно одређеном географском локацијом.