Свет

Кад истина постане "пропаганда": Фотографима проблем што су Трампове слике - историјске

"Опасно" је што медијске куће масовно деле симболиком набијене фотографије снимљене током атентата на републиканског председничког кандидата иако су оне веродостојне, кажу анонимни фотографи за "Аксиос"
Кад истина постане "пропаганда": Фотографима проблем што су Трампове слике - историјскеGetty © Jeff Swensen/Getty Images

Неупитно је да су фотографије снимљене током атентата на Доналда Трампа у Батлеру, Пенсилванија, невероватно сугестивне и доносе симболички капитал историјских размера, једноставно зато што је цео инцидент од историјског значаја.

Управо тај историјски карактер фотографија које су том приликом снимљене, изгледа, смета анонимним фотографима који су разговарали с "Аксиосом".

За разлику од неких присталица "плавих" који су заборавили тврдње сопствене стране да су теорије завере домен републиканаца (конкретније, трамписта) и који сматрају да је Трамп исценирао атентат зарад популарности, фотографи који су под условом анонимности разговарали с продемократским порталом не доводе у питање аутентичност атентата, нити фотографија.

Уместо тога, чини се да је проблем то што је на њима — Трамп.

Фото-уредник и фотограф у једној великој новинској кући брине то што је учесталост фотографије Евана Вучија са крвавим републиканским кандидатом који диже песницу под америчком заставом "на неки начин бесплатнан маркетинг за Трампа", и да је "опасно за медијске организације да деле ту фотографију упркос томе колико је добра". 

Заиста, опасно је представљати догађаје онаквим какви су заиста уколико вам то не иде на руку.

Са друге стране, још један фотограф који је радио као фриленсер за велике публикације забринут је да ће та фотографија постати "пропагандна машина" и да ће Трампа учинити "мучеником".

Један мудар човек је својевремено рекао да пропаганда није истина. Ако је веровати анонимном фотографу, међутим, и истина је пропаганда. Ако Трамп с њом има икакве везе, наравно.

Фотографи, међутим, признају да такве фотографије треба снимити и поделити са светом, а исто признаје и "Аксиос". 

"Не можемо да контролишемо како људи нешто доживљавају. Али можете их образовати", додао је још један фриленс фотограф. 

На основу свега што је речено "Аксиосу", то образовање вероватно почиње са цементирањем идеје да је, што би се на англосаксонским сферама интернета рекло, оrange man bad (наранџасти човек зао)

image