Сорош финансијски подржао најмање 253 медијске организације широм света

Амерички милијардер финансира велики број медија широм света како би ширио своју агенду "отвореног друштва", открива америчка организација МРЦ

Милијардер Џорџ Сорош повезан је са најмање 253 медијске организације широм света, уз помоћ којих утиче на јавно мњење и брани се од критика, показало је истраживање организације Центар за медијска истраживања (МРЦ).

Сорош, који важи за једног он најпознатијих спонзора америчке Демократске партије, финансијски је подржао велики број медија и невладиних организација, чији се гласови могу чути у скоро свим деловима света.

"Сорош је једном рекао новинарима 'Њујорк тајмса' да он ради на томе да усмери историју на прави пут", пише у извештају МРЦ-а. "Он то и мисли".

Истраживање објављено у уторак прво је од три, која би требало да разоткрију колико моћи овај милијардер заправо има у медијској сфери. Други и трећи део откриће колико је новца уложио у своју медијску кампању, као и који су велики медији повезани са "пропагандним царом", открива МРЦ.

Куповина медијског утицаја омогућила Сорошу је да промовише своју агенду "отвореног друштва". То укључује заступање абортуса, марксистичке економије, антиамеричких ставова, смањења буџета полиције, екстремизма у заштити животне средине и "ЛГБТ фанатизма", наводи се у истраживању. "Његов медијски утицај је огроман. Ове групе имају изузетно велику моћ над информацијама у међународној политици."

Међу организацијама које су примиле средства од Сороша налази се и Национални јавни радио (НПР), који се делимично финансира и из америчког буџета. Овај медиј је 2016. године добио 600.000 долара од Сорошове фондације. Још једна организација која је имала користи од њиховог новца је "Проџект синдикејт", чији чланци су током 2021. године објављени више од 20.000 пута, у 156 држава и на 66 језика.

Сорошева организација такође је платила најмање 492.000 долара мрежи за проверавање чињеница Института "Поинтер", који МРЦ назива "глобалним министарством истине". Ова организација сарађивала је са Фејсбуком и другим друштвеним мрежама у ограничавању говора у вези са темама попут корона вируса и трансродних особа.

"Велике технолошке компаније и медијске куће користе организације којима Сорош финансијски помаже као изворе информација, док други једноставно понављају њихове левичарске ставове", приметио је истраживачки центар.

Сорошева непрофитна "Фондација за отворено друштво" донирала је најмање 1.25 милиона долара антиполицијској групи "Маршал Проџект", која је медије попут "Њујорк  тајмса", Ен-Би-Си Њуза, магазина "Тајм" и "Асошијејтед преса" у свом годишњем извештају назвала "партнерима".