"Мерцедес" смањује производњу електричних аутомобила, оперативни профит пао за четвртину
"Мерцедес Бенц" смањује производњу својих луксузних аутомобила С-класе и електричних EQS-а – у четвртом кварталу 2024. године ова возила у фабрици у Швапској правиће се током једне смене уместо досадашње две, потврђено је из ауто-компаније немачком порталу "Ханделсблат".
У тзв. Фабрици 56 у Зинделфингену, у којој је прошле године укинута трећа, ноћна смена за производњу модела С-класе, посебно "мајбаха" и електричног EQS-а намењеног извозу, остала возила се производе несмањеним обимом, нпр. СУВ ГЛЦ и пословне лимузине Е-класе.
Иначе ово је једина фабрика на свету у којој се производе модели С-класе и потпуно електрични EQS, сви скупљи од 100.000 евра чак и у основној конфигурацији.
Што се тиче С-класе, "Мерцедес" се одлучио за овај потез због слабе продаје – у првој половини 2024. продато је само 28.100 возила широм света, што је пад од 25 процената у поређењу са истим периодом прошле године.
У Сједињеним Државама пад продаје је још већи – 33 одсто – "Мерцедес" је испоручио тек 4.800 возила у односу на 7.200 у периоду јануар–јун 2023. У Европи је продаја С-класе смањена за скоро трећину, са 5.700 на 4.000 комада.
У Кини, најважнијем продајном тржишту за С-класу и посебно варијанту "мајбах", такође се бележи пад продаје – за 13 одсто на 16.200 возила. У овој азијској земљи је жестока конкуренција у ценама од чега ни "Мерцедес" није поштеђен, док на целом Далеком истоку пада потражња за луксузним производима са Запада.
Ситуација је посебно драматична за "Мерцедесов" EQS, потпуно електрични пандан возилима С-класе.
Већ слаба продаја у Кини смањена је за 41 одсто – на 600 јединица у првој половини 2024. Широм света продаја EQS-а је преполовљена од јануара до јуна.
Озбиљан пад продаје С-класе и EQS-а је горак за "Мерцедес", констатује "Ханделсблат", те додаје да је профит управо од продаје возила С-класе увек био поуздан.