Путовање авионом постало је знатно безбедније него што је било у раним данима великих комерцијалних летова, показало је најновије истраживање Масачусетског технолошког института (МИТ) објављено у тренутку када су два мала путничка авиона пала у размаку од два дана, док компаније "Боинг" муку мучи са безбедносним стандардима.
Аутори студије анализирали су ризик од смрти у комерцијалном ваздушном саобраћају по укрцавању путника и открили да су летови сада око 39 пута безбеднији него што су били у касним 1960-их.
На пример, док је ризик од смртног исхода у комерцијалном ваздушном саобраћају био један на сваких 350.000 у периоду 1968-1977, у периоду 2018-2022 био је један на 13,7 милиона укрцаних путника.
"Безбедност у ваздухопловству наставља да се побољшава", изјавио је професор са МИТ-а Арнолд Барнет, водећи стручњак за безбедност ваздушног саобраћаја који је коаутор студије.
Студија се није упуштала у разлоге који стоје иза овог тренда, али, према Барнетовим речима, постоји неколико фактора који доприносе побољшању безбедности у ваздухопловству. Међу њима су технолошка достигнућа, боља обука посада, као и рад надзорних тела.
Истраживачи су упозорили да упркос свеукупном побољшању безбедности ваздушног саобраћаја, неки делови света остају опаснији за комерцијалне летове од других.
На пример, утврђено је да су САД, већи део Европе, Аустралија, Канада, Кина, Израел, Јапан и Нови Зеланд имали 36,5 пута мање смртних случајева по путнику у периоду 2018-2022 него већина земаља Блиског истока, Јужне Америке и Јужна Африка, као и Јужна Кореја, Тајван, Тајланд и Турска.
Истраживачи су за своје прорачуне користили податке Фондације за безбедност летења, Светске банке и Међународног удружења за ваздушни саобраћај.