Све дозвољено у предизборној трци? Камала Харис објављује огласе са лажним насловима
Америчка потпредседница Камала Харис користи рекламе за претрагу на "Гуглу" које су повезане са стварним новинским чланцима из легитимних извора, али су наслови и описи измењени како би се демократска кандидаткиња приказала на повољнији начин, наводи се у извештају "Аксиоса".
Кампања Харисове објављује такве огласе који се повезују са причама "скоро десетина" новинских кућа, укључујући Си-Ен-Ен, АП, Си-Би-Ес, "Гардијан", "ЈуЕсЕј тудеј" и друге најмање од 3. августа, пренео је портал.
The Harris campaign has been editing news headlines and descriptions within Google search ads that make it appear as if the Guardian, Reuters, CBS News and other major publishers are on her side, @sarafischer writes. https://t.co/BaVTz8Hyrf
— Sophia Cai (@SophiaCai99) August 13, 2024
Како се наводи, огласи опонашају стварне вести "довољно блиско" да могу потенцијално да обману кориснике. "Аксиос" наводи да су такви огласи "уобичајена пракса", али је признао да према Гугловом центру за транспарентност огласа, Доналд Трамп не приказује ове врсте обмањујућих огласа.
Поједини медији навели су да "нису били свесни" да се њихови брендови представљају на овај начин, наводи портал. Портпарол "Гардијана" рекао је да ће компанија "обратити 'Гуглу' за више информација о овој пракси".
У међувремену, "Гугл" је саопштио да ова пракса не крши њихова правила, тврдећи да пошто су огласи означени као "спонзорисани", они се "лако разликују" од легитимних резултата претраге.
Међутим, технолошки гигант је признао да због наводног "техничког квара" у њиховој библиотеци огласа, за неке од огласа "изгледа" недостају неопходна упозорења, написао је "Аксиос".
Портпарол "Гугла" обећао је да ће истражити проблем, истичући да је компанија годинама "пружала додатне нивое транспарентности посебно за предизборне огласе".