Свет

Камалина кампања на друштвеним мрежама десет пута скупља од Трампове

Харис је потрошила 57 милиона долара на огласе на "Гуглу" и "Мети" у поређењу са само 5,6 милиона долара колико је издвојио Трамп
Камалина кампања на друштвеним мрежама десет пута скупља од Трампове© Tanjug/AP Photo/Julia Nikhinson

Камала Харис потрошила је десет пута више новца од Доналда Трампа на дигитално оглашавање откако је постала председнички кандидат демократа, што је знак да се кампање разликују у својим тактикама да дођу до бирача и малих донатора.

Откако је 21. јула председник Сједињених Америчких Држава Џозеф Бајден испао из трке за нови мандат, Харис је потрошила 57 милиона долара на огласе на "Гуглу" и "Мети" у поређењу са само 5,6 милиона долара колико је издвојио Трамп, показала је анализа "Фајненшел тајмса".

Констатује се да републикански кандидат чува готовину и ослања се на традиционалне медије.

Дигиталне рекламе потпредседнице САД и кандидата демократа део су кампање вредне 139 милиона долара колико је кампања Бајден-Харис потрошила на технолошке платформе од почетка године, у поређењу са 22,5 милиона долара од Трампа и група које подржавају његову кандидатуру.

Улагање у дигитални маркетинг помогло је Харисовој да привуче новац за изборну битку против Трампа за коју се очекује да ће бити најскупља трка за Белу кућу икада, истиче ФТ.

Она такође надмашује по издвојеним средствима свог републиканског ривала у традиционалном оглашавању на телевизији и другим медијима.

Трампова дигитална кампања ове године је у супротности са оном из 2020, која је до овог тренутка у години потрошила 91 милион долара на онлајн огласе, док је пре четири године издвојио 275 милиона долара за "Фејсбук" и "Гугл".

"Алфабет" и "Мета" су били главни примаоци онлајн потрошње кампања, обезбеђујући кандидатима видљивост на "Гугл" страницама где излазе међу првим резултатима претраге, као и на Јутјубу и Фејбсуку, Инстаграму, Воцапу...

Дигитално оглашавање постало је кључно за председничке кандидате да пренесу своје изборне поруке, али је такође важно и у прикупљању донација.

Трампова знатно мања потрошња на дигиталне огласе утицала је и на пад удела малих донатора у његовом прикупљању средстава: износи мањи од 200 долара, који су чинили 61 одсто прикупљених средстава на изборима 2020, спали су на 40 одсто 2024. године.

Трампови правни трошкови такође су до сада потрошили око шестину његовог буџета, што му је дало мање простора да троши на оглашавање, истиче се у тексту.

Званичници Трампове кампање нису одговорили на захтеве за коментар. 

Већина дигиталних реклама Харисове су захтеви за донације, иако се од 9. августа на њеним Фејсбук и Инстаграм налозима приказују огласи о абортусу.

Упркос потрошњи на дигиталне рекламе, традиционални телевизијски и радио спотови и даље доминирају у трошковима кампање Харисове. Укључујући новац обећан док је Бајден био демократски кандидат, кампања потпредседнице САД је уложила 286 милиона долара за такве рекламе. Већи део је заказан за октобар, пошто у неким државама превремено гласање почиње недељама пре избора.

Трампова кампања је у те сврхе издвојила 187 милиона долара.

Више новца од Трампа, кампања Харисове плаћа и на платформама за дигитални стриминг као што су "Нетфликс", "Хулу" и "Ен-Би-Си Пикок", као и повезаним телевизорима као што су "Року" и "Самсунг ТВ". Демократска кандидаткиња издваја за то 56 милиона долара, а републикански противкандидат 30 милиона долара. 

image