Свет

Немачки аутомобилски гигант пред банкротом: Има ли спаса за "Фолксваген"?

Немачка је као лидер ЕУ уништила читаве индустрије источноевропских земаља, под плаштом лепих речи о европском јединству и просперитету, а резултати недељних избора у Саксонији и Тирингији показали су да је, барем у источним државама те земље, већини људи доста погрешне политике немачких власти
Немачки аутомобилски гигант пред банкротом: Има ли спаса за "Фолксваген"?© RT Balkan / Adobe Stock

Отворено је ново поглавље у хроници деиндустријализације Немачке, па је тако руководство "Волксвагена" саопштило да би та компанија први пут у својој 87-годишњој историји могла да затвори фабрике у тој земљи. Реч је о могућој ликвидацији два предузећа - за производњу аутомобила и компоненти, пише Ирина Алкснис за РИА Новости.

Ништа мањи јавни и медијски шок изазвала је порука да је "у циљу уштеде концерн размишљао и о раскиду споразума са синдикатима који је потписан до 2029. године".

Наиме, "Фолксваген" се сматра (мада би вероватно било исправније рећи да се сматрао) у Немачкој послодавцем "златног стандарда": најпоузданији посао, најиздашније социјалне гаранције, највеће плате, стога су планови компаније, изазвали буру негодовања, посебно синдикалних структура, које су најавиле масовни отпор најављеним плановима.

Власти, са своје стране, врше притисак и на "Фолксваген", инсистирајући на проналажењу алтернатива којима би се избегле наведене намере. А можда ће чак и успети да остваре свој циљ, неко време, јер нема потребе да се говори о радикалном решењу насталих проблема.

Чињеница је да су непопуларни планови менаџмента "Фолксвагена" засновани на све неповољнијој реалности, а трендови су за Немце суморни и нема наде да ће се они преокренути ни на средњи рок.

Немачка као брод који тоне

Према речима генералног директора компаније Оливера Блумеа, "Немачка као место пословања све више заостаје у погледу конкурентности", а генерално, "европска аутомобилска индустрија је у веома тешкој и озбиљној ситуацији".

Како наводи, постоји много разлога за ту ситуацију. Један од разлога је веома скупа радна снага у Немачкој, навикнута на највиши ниво социјалне сигурности. Ту је и успон кинеске аутомобилске индустрије, пре свега произвођача електричних возила, затим губитак руског гаса (чија је јефтиноћа у великој мери компензовала високу цену рада), као и "пуцање себи у ноге" у виду напуштања руског тржишта и још много тога.

Алксинсова наводи да руководство "Фолксвагена" очигледно чека банкрот, а да би се избегао тако непријатан сценарио у будућности, та компанија се суочава са потребом да предузме оштре мере.

Штавише, јасно је: што се дуже одлаже са одлуком, то ће бити болнији утицај, а Немачка као таква све више подсећа на "Титаник", па се нико неће много изненадити ако на крају "Фолксваген" одлучи да коначно напусти брод који тоне.

Немачка је као лидер Европске уније успешно уништила читаве индустрије источноевропских чланица ЕУ под плаштом лепих речи о европском јединству и просперитету.

Резултати недељних избора у Саксонији и Тирингији показали су да је, барем у источним државама те земље, већини људи већ доста таквог приступа, наводи Алкснис за РИА Новости. Истина, до сада немачки као и западни естаблишмент уопште није показао ни најмањи наговештај промене политике и спреман је да тврдоглаво настави да се држи своје линије.

image