Свет

Следи ли коначни заокрет: Вицеканцелар Хабек се противи тарифама на увоз електричних аутомобила

Немачка ће, како је наведено, позвати Европску комисију да пронађе право решење са Кином
Следи ли коначни заокрет: Вицеканцелар Хабек се противи тарифама на увоз електричних аутомобилаGetty © CFOTO/Future Publishing

Судећи према првим изјавама након овонедељног састанка кинеског министра трговине Ванг Вентаа са немачким вицеканцеларом Робертом Хабеком у Берлину, који је и министар економије и климатских послова, Немачка ће ускоро позвати Европску комисију да пронађе "право решење" са Кином, како би избегла економска и трговинска трвења.

"Желимо да избегнемо трговински сукоб који би могао да ескалира у тарифну спиралу и на крају нанесе штету обема странама", рекао је Хабек, потврђујући да је његов став јасан – политичко решење је од суштинског значаја.

Истичући значај Кине за немачку и европску економију, Хабек је рекао да морају бити загарантовани услови фер конкуренције и да Немачка поздравља конкуренцију са Кином.

"Европска комисија и Кина треба да раде на решењу путем преговора", додао је он.

 Тарифе би озбиљно ометале економску сарадњу

Ванг је након састанка саопштио да би увођење трајних тарифа на кинеске електричне аутомобиле озбиљно нарушило трговинску и инвестициону сарадњу, наштетило Кини и Немачкој, као и да би озбиљно ометале трговинску и инвестициону сарадњу и нанеле штету Кини и Немачкој.

Он је истакао да се нада да ће што пре бити постигнуто решење, у складу са правилима Светске трговинске организације и да ће бити избегнута ескалација економских и трговинских несугласица Кине и ЕУ, саопштило је кинеско Министарство трговине.

Европска унија на корак до трговинског сукоба са Кином

Европска комисија је врло близу увођењу тарифа до 35,3 одсто на увоз електричних возила произведених у Кини, уз стандардну царину од 10 одсто.

Вангова посета Немачкој уприличена је уочи гласања о додатним тарифама.

Ванг је тим поводом изјавио да се нада да ће Немачка поћи од сопствених интереса и подстаћи Европску комисију, али и саму Кину, да раде у истом правцу.

"Кина је била веома разочарана због тога што је ЕУ игнорисала њене напоре, инсистирала на доношењу одлука за високе стопе компензационих царина и олако одбацила пакет решења које је предложила кинеска индустрија", додао је Ванг.

Ставља ли Немачка економске интересе у први план?

Право изненађење представља врло отворена реакција немачких званичника који су, изгледа, решили да економске интересе ставе у први план.

Хабек је након састанка са Вангом изјавио да Немачка подржава слободну трговину, да поздравља намеру кинеских аутомобилских компанија да улажу у Европи и да ће апеловати на Европску комисију да пронађе одговарајуће решење са Кином и учини све како би бо избегнут трговински сукоб.

Ванг се током посете Берлину састао и са Волфгангом Шмитом, немачким министром задуженим за посебне послове, коме је рекао да Кина инсистира на "правилном решавању" проблема са електричним аутомобилима кроз дијалог и консултације, као и да ће његова земља истрајати у одржавању консултација до последњег тренутка.

"Надамо се да ће Немачка, као кључна чланица ЕУ, преузети водећи активну улогу, те позвати Европску комисију да покаже политичку вољу и ради заједно са Кином на правилном решавању случаја", рекао је Ванг.

Немачка влада кораке најавила прошле недеље

Кинеска медијска група подсетила је овим поводом да Хабекова изјава подсећа на сличне изјаве немачке владе на конференцији за новинаре прошле недеље.

"Портпарол владе је тада рекао да је савезна влада од почетка била скептична према предлогу ЕУ о тарифама за електрична возила и да је тај став остао непромењен, напомињући да је шпански премијер Педро Санчез позвао чланице ЕУ и Европску комисију да преиспитају свој став у вези са додатним тарифама на кинеска електрична возила", подсетила је Кинеска медијска група.

Европска комисија увела је привремене додатне тарифе кинеским произвођачима електричних возила у јулу, након што је провела такозвану антисубвенциону истрагу кинеских електричних возила, покренуту  октобра 2023. године.

Кинеска медијска група подсећа да је тарифни план Европске комисије изазвао забринутост у пословном свету широм Европе.

"Критичари тврде да би тај потез могао погоршати питања конкурентности ЕУ, ометати зелену транзицију у региону и изазвати нове трговинске тензије са Кином, уместо да заштити европску аутомобилску индустрију, како је предвиђено", подсетила је Кинеска медијска група.

image