Највећи амерички фабрички бум последњих година суочава се са недостатком квалификованих радника. Док се произвођачи и технички факултети утркују да обуче запослене за рад у фабрикама "чисте технологије", појавила се група која би могла да помогне да се премости тај јаз: војни ветерани.
Бивши маринци, војни инжењери авиоелектронике и морнарички техничари који су некада били распоређени у борбеним зонама, укључујући Ирак и Авганистан, налазе другу каријеру у фабрикама за производњу електричних возила, батерија и соларних ћелија. Они комбинују старомодну војну дисциплину са новим вештинама стеченим током активне дужности, као што су руковање роботима и дроном, пише "Блумберг".
"Фокусирани на мисију, прилагодљиви, са јаком радном етиком и способношћу да се ради под притиском", објаснио је Џејми Хол разлоге зашто "Тојота" запошљава војне ветеране у новој фабрици батерија за електрична возила у Северној Каролини. "Ови људи имају доста обуке и спремни су за те ствари."
Индустрија електричних возила и батерија је веома привлачна за ветеране јер се произвођачи припремају да отворе десетине фабрика у наредним годинама, чак и када се суочавају са успоравањем продаје у САД.
Истовремено, администрацији то решава проблем ветерана иако, тврди "Блумберг", историјски гледано, америчким војницима није било тешко да пронађу посао након што су се вратили у цивилни живот.
Према подацима које је прикупио Биро за статистику рада, око 70 одсто војних ветеринара завршава на пословима у приватном сектору, на челу са производним и пословним услугама, док скоро четвртина наставља да ради за владу.
Очекује се да ће запошљавање у индустрији батерија порасти за више од петине од 2023. до 2026. године, према истраживању Центра за аутомобилска истраживања, чак иако се потражња за електричним возилима хлади.
Истовремено, власници фабрика сада имају конкуренцију у виду војних извођача, пошто САД модернизују своје тенкове, подморнице и авионе, каже Тим Бест, који води "Рекрут Милитари", фирму за запошљавање у Вирџинији.