Завиде Кинезима: Антируским санкцијама оштећени су европски авио-превозници, лете сатима дуже

Кинези су у неправедној предности у односу на компаније из ЕУ, верује шефица компаније КЛМ

ЕУ би требало да успостави финансијске мере како би умањила конкурентску предност кинеских авио-компанија које слободно могу да прелазе руски ваздушни простор, изјавила је извршна директорка "Ројал Дач Ерлајнса" (КЛМ) Марјан Ринтел, индиректно признајући како су русофобична политика и једностране мере ЕУ против Руске Федерације и у области авијације представљали аутогол за овај западни блок

Западне земље су, наиме, затвориле свој ваздушни простор за руске авио-компаније у оквиру санкција уведених након избијања сукоба у Украјини 2022. Као одговор, Москва је забранила летење авионима "непријатељским нацијама", приморавајући авионе ЕУ да промене руте, што је резултирало већом потрошњом горива и повећаним трошковима. За то време, Кинези профитирају.

"Руски ваздушни простор је затворен за европске авио-компаније, док кинески превозници лете изнад њега, што може да уштеди два до четири сата. Видите да се то одражава на цене, а самим тим и наши трошкови су већи", објаснила је Ринтел у интервјуу за холандски радио ВНЛ како је ЕУ сама себи скочила у стомак.

Ринтел је сугерисала да Брисел треба да интервенише како би се решио овај конкурентски дисбаланс. 

"Европа може бар да истражи како можемо да изједначимо услове тако што ћемо прилагодити цене или испитати друге алтернативе", рекла је она.

Као одговор на растуће трошкове, КЛМ планира мере штедње које имају за циљ уштеду од 450 милиона евра (494 милиона долара) годишње, укључујући 100 милиона евра "прилагођавањем" кетеринга у лету, рекла је Ринтел.

"У Холандији се суочавамо са затегнутим тржиштем рада и растућим трошковима плата, што се разликује од ситуације у Француској. Због недостатка пилота и техничара, доћи ће до промена, а одржавање ће можда морати да се ангажује", објаснила је она мислећи на КЛМ-ову матичну компанију, "Ер Франс КЛМ".

Прошлог месеца Немачка је објавила да разматра обуставу свакодневних летова Франкфурт-Пекинг због сличних притисака због растућих трошкова и конкуренције кинеских и заливских авио-компанија које могу да лете изнад Русије. Претходног месеца, "Бритиш Ервејз" је најавио да ће обуставити летове Лондон-Пекинг почевши од октобра. Поред тога, "Вирџин Атлантик" је недавно прекинуо своју једину кинеску руту за Шангај.