Свет

Запад страхује од кинеског литијума: Пекинг хиперпроизводњом елиминише светску конкуренцију

Како се наводи, Кина тренутно производи две трећине светских залиха рафинисаног литијума за батерије
Запад страхује од кинеског литијума: Пекинг хиперпроизводњом елиминише светску конкуренцијуGetty © Costfoto/NurPhoto

Хозе Фернандез, амерички државни подсекретар за економски раст, енергетику и животну средину, рекао је новинарима током посете Португалу 8. октобра да кинески режим користи своје превелике залихе литијума да би потиснуо глобалне ривале, преноси "Епох тајмс".

"Они се баве предаторским одређивањем цена", рекао је Фернандез и додао:

"Снижавају цене док конкуренција не нестане. То је оно што се дешава".

Фернандез је оптужио Кину да производи "много више литијума него што је свету данас потребно" и да га ставља на тржиште, што је резултирало наглим падом цене од 80 одсто током прошле године.

Како се наводи, Кина тренутно производи две трећине светских залиха рафинисаног литијума за батерије, а због ове "хиперпроизводње" западне земље су у последњих месеци успоставиле одређене препреке како би спречиле тренутно трговинску праксу Пекинга.

Тако је ЕУ подигла тарифе на увоз кинеских електричних возила, због тога што је "кинески режим субвенционисао индустрију за прекомерну производњу, што је довело до појаве јефтиних возила на међународном тржишту".

Према писању "Епох тајмса", таква пракса "могла би да уништи глобалне конкуренте".

Током недавног путовања у Вашингтон, индијски министар трговине и индустрије Пијуш Гојал рекао је да је Кина "убила" индијски производни сектор пре неколико деценија истом тактиком. 

Такође, наводи се да су азијске земље на сличан начин као ЕУ повећале царине на увоз кинеских производа - Јапан је повећао царине на кинески електролитски манган диоксид, потребан за израду батерија, док Јужна Кореја, на чијем тржишту електричних возила већ доминирају кинески производи, смањује субвенције за возила која користе кинеске батерије.

Ипак, наводи се да су економисти са Запада и из азијских земаља, свесни да саме тарифе можда неће бити довољне. Наиме, кинески произвођачи се могу удруживати са међународним произвођачима или трговинским партнерима како би заобишли ове мере. 

Тако нпр. кинески произвођачи испоручују велики број делова мексичким произвођачима, а Мексико је највећи добављач ауто-делова за Сједињене Државе.

image