Оскудно обучене девојке и "кринџ" поруке: Украјинска војска убеђује народ да је "кул бити у рату"
Украјинци су све сумњичавији према регрутацији, а војне јединице широм Украјине такмиче се једна са другом да попуне своје исцрпљене редове. Како би боље ратовали, рат прво морају да продају народу, при чему поједине бригаде (које више не морају да се ослањају на националне центре за регрутацију) имају прилично контроверзне методе, пише амерички "Вашингтон пост".
Од девојака на тенковима у штиклама и кратким шорцевима поливеним сапуњавом водом, преко манекенки у кратким сукњама које седе на мотору војницима у крилу, украјинска 3. јуришна бригада се нада да ће новом кампањом привући већи број регрута.
Hegemonic militarized masculinity and sexism often go hand in hand. The best example of this in today’s Ukraine is the 3rd Assault Brigade (Azov movement). Its public communication involved numerous misogynistic incidents, presented as “army humor.” For example, some fighters… pic.twitter.com/ESZUK3XAfp
— Marta Havryshko (@HavryshkoMarta) October 12, 2024
"Ово је модеран рат који захтева да будемо отворенији. Морамо да комерцијализујемо и продамо идеју да је кул бити у војсци", рекла је командант медијског тима бригаде Христина Бондаренко.
Главни дизајнер кампање желео је да (чини се, с разлогом) остане анониман, али је истакао да им је циљ био да у идеју пријављивања за војску "унесу неку врсту лаганог расположења".
"Људи мисле да је ово некакав трик да их увуку у бригаду и дају им бајонет да се боре у рововима. Хтели смо да кажемо, као, рат није увек само крв, смрт и момци који се боре. Понекад се само опустиш и учиш", истакао је он.
Када су билборди кампање с разголићеним девојкама осванули широм Украјине почетком октобра, мишљења су била подељена. Како преноси амерички лист, корисници друштвених мрежа су фотографије "модерних пинап девојака" називали "вредним кринџа" и "сексистичким".