Трамп и Харисова у борби за гласове Латиноамериканаца: Рекламе на шпанском порасле за 25 одсто

Латиноамериканци су постали изузетно важна гласачка група, чија би подршка могла да пресуди на новембарским изборима у САД

Кандидати републиканаца и демократа на председничким изборима у САД, Доналд Трамп и Камала Харис у завршници кампање ће се борити за гласове бирача латиноамеричког порекла, а највеће повећање броја огласа на шпанском језику бележи се у Аризони и Невади које имају значајан број таквих гласача, који би могли да одлуче резултате избора.

Трамп, који је претходно обећао да ће спровести највећу депортацију миграната у историји САД, у рекламној кампањи пред изборе удвара се гласачима латиноамеричког порекла и користи сасвим другачији наратив, уз оптимистичну видео-монтажу како плеше уз музику салсе.

Како је пренео "Блумберг", компилација републиканског кандидата у трајању од 31 секунде, у којој Трамп стисне песнице уз привлачну мелодију са шпанским текстовима који су преправљени да осуде Камалу Харис, показује колико су гласови Латиноамериканаца значајни за оба кандидата.

У исто време, неке од реклама Камале Харис приказују кандидаткињу демократа испред порториканске заставе, и у ћаскању са куваром у мексичком ресторану.

Проценат реклама за председничке изборе који се приказују на телевизијским и радио станицама на шпанском језику достигао је рекорд ове године, скочивши на 25 одсто огласа у председничкој кампањи у Невади, у односу на десет одсто колико их је било пред изборе 2020. године.

У Аризони је број огласа на шпанском у вези председничке кампање порастао на 15 одсто, са 11 одсто колико их је у тој држави било на претходним изборима, према подацима компаније за праћење "Ад импакт".

Ова рекордна потрошња за рекламирање у Аризони и Невади, где се приближно једна петина гласача идентификује као Латиноамериканци, илуструју напоре Републиканске партије да привуче њихову подршку у тим кључним државама, док Демократска партија настоји да задржи латиноамерички бирачки блок који се, према резултатима анкета, удаљава од њих.

Демократе су у великој мери заслужне за пораст рекламирања на шпанском језику, са уложених 41 милион долара у две државе, што је више него дупло од износа за рекламирање у кампањи за председничке изборе 2020. године, док се сами огласи све више померају од теме имиграције, и фокусирају се на питања као што су трошкови живота.

Латиноамериканци данас чине рекордних 14,7 одсто бирачког тела у САД, а према последњим подацима подршка Камали Харис међу вероватним гласачима латиноамеричког порекла је испод процента подршке коју су имали кандидати демократа на ранијим изборима, показује најновија анкета "Њујорк Тајмса" и Сијена колеџа.

У кључним државама, укључујући Аризону и Неваду, анкетни подаци показују да Трамп има малу предност у односу на Харис.

Чак и мале промене међу опредељењима Латиноамериканаца могле би имати значајан утицај на председничке изборе 5. новембра.

На изборима 2020. године актуелни председник Џозеф Бајден је победио у Аризони са мање од 11.000 гласова, док је у Невади Бајден надмашио Трампа за око 2,4 процентна поена.