Свет

Поскупели Џек, Џим и Џони: Американци све мање купују жестину, док трошкови живота расту

Аналитичари страхују да нису само цене проблем
Поскупели Џек, Џим и Џони: Американци све мање купују жестину, док трошкови живота растуGetty © Noam Galai / Contributor

Упркос бољој економској ситуацији, Американци све мање купују вотку, виски и текилу. То је, за неке аналитичаре, знак да потрошачи тешко могу да прогутају више цене. Други страхују да је проблем у интересовањима нових генерација.

Количина алкохолних пића продатих у САД у првих седам месеци ове године смањила се за три процента у поређењу са истим периодом прошле године, показују подаци струковног удружења ИВСР, а најлошије се продају вотка, рум и шкотски виски.

Количина алкохолних пића продатих у САД константно је расла (око 2,6 одсто) до 2019. Затим је скочила на скоро пет одсто између 2020. и 2021. у јеку антиковид мера, да би онда пала за 2,9 одсто 2023. године.

Опрез потрошача је покренуо дебату међу аналитичарима о томе да ли је суморна ситуација у сектору алкохолних пића цикличан или структурални проблем.

Суперциклус пандемије алкохолних пића, током којег су потрошачи којима је било досадно куповали скупља алкохолна пића, а затим су се повукли због брига о потрошњи, нарушио је поверење инвеститора у средњорочне изгледе за жестока пића.

"Индустрија је очекивала егзистенцијалну претњу када је пандемија у почетку ударила, али је уместо тога забележила удвостручење раста у првој години", рекао је за "Фајненшел тајмс" Мартен Лодевикс, председник америчког одељења у ИВСР-у. "Оно што се догодило од тада изгледа да је више корекција него било шта друго. Као и код других потрошачких добара, цена жестоких пића је порасла због инфлаторних притисака", додао је он.

Цене акција група алкохолних пића доживеле су пад у последњих 12 месеци.

Обим продаје вотке пао је за 3,8 одсто у години до јула у поређењу са истим периодом прошле године, док је продаја шкотског вискија пала за 5,8 одсто. Продаја текиле пала је за 1,1 одсто.

Неки ипак верују да су проблеми овог сектора структурални и наводе нову класу лекова за мршављење, незаинтересованост генерације З за алкохол и растућу легализацију марихуане као факторе који ће утицати на продају жестоких пића дугорочно.

image