Свет

ТикТок избори: Доналд Трамп и Камала Харис у борби за млађе бираче

Обе кампање користе платформу за кратке видео снимке како би покушале да привуку генерацију З
ТикТок избори: Доналд Трамп и Камала Харис у борби за млађе бирачеGetty © 5./15 WEST

Док је трка за Белу кућу 2016. означена као "Фејсбук избори" јер су кампање и гласачи хрлили на ову платформу, ове године ТикТок је апликација коју су Камала Харис и Доналд Трамп изабрали за своју онлајн битку за млађе гласаче.

"Ови избори су били ТикТок избори", рекла је "Фајненшел тајмсу" Лара Коен из "Линктрија", апликације за креирање персонализованих веб страница која сарађује са свим друштвеним мрежама и платформама.

Кампање су "свесне да је (генерација З) демографска група коју треба да таргетирају ако желе да победе – а то почиње стварањем ентузијазма на мрежи", објаснила је она.

Кампање су се окренуле ТикТоку након што је Марк Закерберг одлучио да Фејсбук бише није пријатељски наклоњен политичком садржају. Са друге стране, Икс Илона Маска је сувише "про-Трампов" за демократе.

ТикТоков алгоритам, са друге стране, омогућава кампањама да допру до нове публике која иначе не би тражила политички садржај.

Да би повећао домет Харисове, њен табор је ангажовао оно што је заменик менаџера кампање Роб Флаерти описао као чопор "дивљих 25-годишњака" да прате трендове у музици и популарне стилове уређивања спотова за ТикТок.

"Чопор дивљих 25-годишњака" је креирао своје видео снимке на теме као што су абортус и климатске промене и комбиновао их са снимцима Трампових лапсуса.

Истовремено, кампања је отворено удварала креаторима ТикТика, позивајући их на гала догађаје у Белој кући и на Националну конвенцију демократа, у нади да ће се њихове поруке и тако "органски" проширити на њихове бројне пратиоце.

Трампов ТикТок је имао нешто мрачнију понуду – видео снимке уз претећу музику, са мрачним предвиђањима о економији и растућој имиграцији под Харисовом администрацијом и упозорењима на "нацију у опадању".

Упркос снимцима креираним да циљају генерацију З, "Харисманија" је изгубила на снази последњих недеља, како у анкетама тако и на ТикТоку.

А с обзиром да је предизборна трка изузетно тесна, а кампања при крају, остаје да се види да ли ће кампања на ТикТоку икоме донети предност.

image