Американци о лобистима и корупцији: Велики донатори имају превелики утицај на чланове Конгреса

Критичари тврде да велике донације за кампање често долазе у пакету са подразумеваним елементом "услуга за услугу", па 72 одсто анкетираних Американаца сматра да треба поставити ограничења на суму која може бити поклоњена
Илустрација

Око мало ствари ће се Американци, рововски подељени на "црвене" и "плаве", сложити као око тезе да новац има превелики утицај у Вашингтону. Капу кроје донатори, лобисти, разне интересне групе, док су обичном народу руке свезане. Ово је закључак истраживања које је током протекле године спровео "Статиста", а преноси "Зиро хеџ".

Представљено бројкама незадовољство америчких грађана изгледа овако: 80 одсто верује да велики донатори имају превелики утицај на чланове Конгреса, док 73 одсто то исто мисли о лобистима и интересним групама. Истовремено, 70 процената испитаника се слаже да народ има премали утицај на своје представнике у Конгресу. Као последица овог незадовољства 72 одсто анкетираних става је да треба поставити ограничења на износ новца који појединци или организације могу да донирају политичким кампањама. 

Критичари тврде да велике донације за кампање често долазе у пакету са подразумеваним елементом "услуга за услугу" и да и лобирање и подмићивање имају исти циљ - стицање утицаја. 

А као пример наводе податке које је прошле недеље открио федерални извештаји - Илон Маск потрошио је више од четврт милијарде долара како би помогао Доналду Трампу повратак у Белу кућу. А Маск ће, заједно са Вивеком Рамасвамијем, водити Министарство за ефикасност владе.