Искључивање инклузивних: Инвестициони фонд неће да улаже у фирме загледане у воук идеологију

Док "Азориа партнерс" приводи крају инвестициони круг вредан око 25 милиона долара, међу компанијама у које неће да инвестира су "Стрбакс", "Бест бај", "Блек рок" и "Вангард"

Инвестициона фирма "Азориа партнерс" покреће ЕТФ фонд који искључује компаније које дају приоритет разноликости, равноправности и инклузији (ДЕИ) у односу на финансијске резултате. Фонд, који су основали Џејмс Фишбек и Асаф Абрамович, инвестираће у све компаније из S&P 500 индекса, осим оних који запошљавају раднике водећи се ДЕИ принципима. 

Док "Азориа" приводи крају инвестициони круг вредан око 25 милиона долара, међу искљученим компанијама, пише "Зиро хеџ", су "Стрбакс", "Бест бај", "Блек рок" и "Вангард". 

"Верујемо да компаније које се фокусирају на запошљавање на основу расе и пола, а не на основу вештине и заслуга, демонстрирају понашање које уништава вредност", изјавио је Фишбек ове недеље у интервјуу за Фокс њуз. 

А у ауторском тексту за "Њујорк тајмс" жестоко је критиковао корпорације које се воде овим критеријумима, тврдећи да су те компаније склоније слабијем запошљавању.

"Ако се обавезујете да запошљавате на основу расе и пола, а не заслуга, ваше акције ће наставити да остварују слабије резултате. Наш ЕТФ ће вас разоткрити. Наш циљ је да инвеститорима понудимо портфолио компанија које дају предност запошљавању најбољих и најпаметнијих, без обзира на њихов изглед", написао је Фишбек.

Посебно је издвојио "Старбакс" - овај гигант у 2020. години циљао је 30 одсто расне и етничке разноликости у свом колективу. 

"Какве то има везе са прављењем кафе уз профит у Америци? Запошљавајте најбоље и најпаметније, без обзира на то како изгледају", додао је.

Док је S&P 500 порастао за око 100 одсто у последњих пет година, акције "Старбакса" порасле су за само 12 одсто. Разлог томе Фишбек, наравно, налази у фокусу компаније на ДЕИ политике уместо на таленат и перформансе. 

Фишбек је позвао новог извршног директора "Старбакса" Брајана Никола да се врати стратегију пословања заснованог на заслугама.

"Еспресо апарати и Wi-Fi нису проблем. Проблем су људи у срцу пословања", рекао је Фишбек.