Кампања Ђорђескуа на ТикТоку ипак плаћена новцем Национално-либералне партије?

Наводно је "Кесингтон комуникејшн" ангажовала 130 инфлуенсера, али тврде да је "форма коју су они генерисали претрепела неке измене, а за које они нису одговорни и нису били свесни да је захтев дошао од представника странке"

Кампања румунског председничког кандидата Калина Ђорђескуа на ТикТоку, за коју се тврдило да је финансирана из Русије, заправо је плаћена новцем Национално-либералне партије, сазнаје истраживачки сајт "Снуп" (Snoop) из поверљивих извора, преноси "Хот њуз".

Како се наводи у тексту, "Кесингтон комуникејшн" је ангажовала 130 инфлуенсера, али тврде да је "форма коју су они генерисали претрепела неке измене, а за које они нису одговорни и нису били свесни да је захтев дошао од представника странке". "Кенсигтон каже да је "хаштаг" који је одабрала њихов компанија био "уравнотеженост и озбиљност", али да је неко променио "хаштаг". 

На питање "Снупа" зашто је и даље странка наставила да плаћа кампању, ако је неко променио, нису одговорили, наводи се у тексту.

"Кампања Ђорђескуа на ТикТоку је прикупила 2,4 милиона прегледа, у оквиру које су "инфлуенсери описали Ђорђескуа према сценарију, користећи карактеристике, односно његова упутства", наводи се у тексту.

Румунски председник Клаус Јоханис недавно је изјавио да су председнички избори поништени због "суптилне и сложене" стране инвестиције и признао да "нема довољно директних доказа који би дозволили да именује Русију као порекло интервенције". 

"Знамо шта се десило, али је компликовано директно означити Русију. У сајбер простору је веома компликовано приписати кривицу за сајбер нападе Русији. Али такви напади имају такву сложеност, па је јасно да само државни актери могу да их изведу, а у овом случају то је била Русија", сумња Јоханис. 

САД су почетком месеца, позвале су на детаљну истрагу о "потезима Москве да утиче на председничке и парламентарне изборе у Румунији", након што су документи с којих је скинута ознака тајности 4. децембра открили да је та земља била мета "агресивне хибридне руске акције" која је довела до прошломесечне изненадне победе проруског кандидата крајње деснице.

Претходно се за кампању Ђорђеску тврдило да је идентична кампањи "Брат за брата" коју је "спроводила Русија у Украјини".