Си-Ен-Ен на историјском минимуму гледаности: Гледаоци су прилично паметни - и зато вас не гледају

Изборна година 2020, била је најгледанија година у историји мреже, са просечно 1,8 милиона гледалаца у ударном термину, овог месеца, током недеље 2. децембра, у ударном термину америчка телевизија је у просеку имала само 367.000 гледалаца, пише "Вашингтон пост"

Тренд пада гледаности Си-Ен-Ена, присутан последњих неколико година, убрзао се након америчких председничких избора 5. новембра, пише "Вашингтон пост".

Од избора, Си-Ен-Ен је забележио пад гледаности у ударном термину за 45 одсто, на само 394.000 гледалаца. Све у свему, ове године Си-Ен-Ен је имао најгори учинак икада када је у питању гледаности у кључној демографској групи, истиче се у тексту.

Чланак, иначе, почиње кратком разменом питања и одговора између демократског сенатора из Илиноиса Дика Дурбина и дописника Си-Ен-Ена који је сенатору поставио питање због чега би Конгрес добијаo више новца када има лош учинак.

"А шта је с медијима? Половина ваших гледалаца више вас не гледа, а ви и даље примате исте плате. Шта ћемо с тим", узвратио је Дурбин.

"Вашингтон пост" констатује да гледаност телевизија у целини опада јер се гледаоци одјављују од скупих кабловских пакета и одлучују се за јефтиније пакете за стриминг или бесплатан садржај на Јутјубу или платформама друштвених медија.

Али тешко је не приметити бројке Си-Ен-Ена, додаје се у тексту. Изборна година 2020, била је најгледанија година у историји мреже, са просечно 1,8 милиона гледалаца у ударном термину.

Овог месеца, током недеље 2. децембра, у ударном термину ова америчка телевизија је у просеку имала само 367.000 гледалаца. Недељу дана раније, током генерално тихог времена око Дана захвалности, Си-Ен-Ен је у просеку имао 297.000 гледалаца.

Шамар за телевизију био је када је Ем-Ес-Ен-Би-Си, по први пут у својој историји, забелечио већу гледност у изборној ноћи од Си-Ен-Ена.

"Мислим да се много тога може објаснити тиме што се гледаоцима једноставно не свиђа оно што радимо. Гледаоци су прилично паметни", рекао је политички новинар Си-Ен-Ена који је желео да остане анониман.

Си-Ен-Ен не признаје пораз, додаје се у тексту. У саопштењу за јавност објављеном прошле недеље у којем трубе о достигнућима мреже, истиче се да су и даље четврта најгледанија кабловска мрежа током дана, са просечно 493.000 гледалаца. Себе описују као "најбољу информативну платформу на свету" наводећи да имају у просеку 147 милиона посетилаца месечно, иако свака мрежа користи сопствену формулу за одређивање тог броја.

Рејтинзи су важни, констатује "Вашингтон пост", већа гледаност доноси Си-Ен-Ену више новца од оглашивача и чини канал пожељнијом опцијом за кабловске компаније када одлучују колико су спремне да плате да би га укључиле у своју понуду.

"Рејтинзи контролишу све: новац, утицај. Можете да бринете о будућности колико год желите, али тренутно је телевизија тамо где је новац и где је репутација", рекао је бивши продуцент који је говорио под условом анонимности.

Такође, пад морала и баук отпуштања су на хоризонту. Си-Ен-Ен је отпустио стотине запослених крајем 2022. године. Званично, мрежа је одбила да се позабави спекулацијама да их чека још резова.

"Сви су забринути, али нема јасних назнака када и колико ће отпуштања бити значајна, па чак и да ли ће уопште до њих доћи", рекао је неименовани продуцент.