Највеће британске компаније значајно су смањиле јавну подршку обележавању "Параде поноса", показује анализа листа "Гардијан". Број објава о "прајду" на друштвеним мрежама опао је за чак 92 одсто у поређењу са 2023. годином, што се поклапа са сличним трендом код великих америчких корпорација.
Према анализи објава на Фејсбуку, Инстаграму и Иксу, десет највећих компанија чије су акције на берзи или имају седиште у Великој Британији имале су током 2023. године укупно 52 објаве повезане са "прајдом". Али тај број је 2024. пао на 27, да би у 2025. години био сведен на свега четири објаве.
Овај пад долази након што је амерички председник Доналд Трамп током 2025. потписао низ извршних наредби којима су укинути програми за разноликост, једнакост и инклузију (ДЕИ). Након тога, бројне компаније у САД и Европи почеле су да повлаче или преиспитују политике јавног истицања таквих иницијатива.
Међу британским компанијама обухваћеним анализом налазе се "Арм холдингс", "Астра Зенека", ГСК, "Бритиш Америкен тобако", ХСБЦ, "Линде", "Ролс-Ројс", "Шел" и "Јуниливер". ХСБЦ је током целог периода био најактивнији када је реч о објавама о "прајду", али је и код те банке забележен пад од 94 одсто. "Астра Зенека", "Шел" и "Јуниливер" готово да нису ни споменули "Параду поноса" у периоду од 2023. до 2025. године.
"Сама статистика објава на друштвеним мрежама не одражава ширину нашег приступа", саопштили су из ХСБЦ-а.
Сличан тренд забележен је и у Сједињеним Америчким Државама. Анализа десет највећих америчких компанија по тржишној капитализацији показује да је број објава о "прајду" пао са 39 у 2023. години на 18 у 2025. Једини изузетак био је "Епл", који је повећао број - за 22 одсто.
Аналитичари и стручњаци за радну културу наводе да су смањење ДЕИ буџета, промењена политичка клима и све израженије негативне реакције на друштвеним мрежама допринели томе да се компаније повуку из јавног истицања ових тема, иако многе тврде да интерно настављају са постојећим програмима.
Из организације "Стоунвол" оцењују да компаније треба да шаљу "јасне сигнале" подршке у тренутку када, како наводе, расте глобална несигурност ЛГБТ заједнице, али истичу да су свакодневне пословне праксе важније од симболичних објава на мрежама.