Америчка "Барбика" већ деценијама доминира тржиштем као омиљена играчка девојчица широм света, и као таква, представа пластичне плавуше мало коме није позната.
И док је већини прва асоцијација на Барбику њен (за многе) недостижан стас, као и импозантна гардероба у нијансама розе и тиркизних боја, произвођач "Мател" је 2019. године открио нову серију лутака под називом "Кријејтабл ворлд", у којој су Барбику и њеног партнера Кена замениле неке нове "Барбике" са опцијама одеће и фризура које бришу границе између традиционално мушких и женских стајлинга.
"Играчке су биле и увек су одраз друштва", изјавила је тада потпредседница "Матела" Ким Кулмон, додавши да је "у нашем времену инклузија један од најважнијих изазова за јачање осећаја заједништва и као таква она постаје све важнија."
"Осетили смо да је време да дизајнирамо серију лутака где су родне улоге у потпуности одсутне, а која одражава и промовише овај позитиван друштвени тренд", додала је она.
Међутим, родно неутралне "Барбике" нису наишле на очекивани одзив, макар у Немачкој.
Незаинтересованост купаца довела је до тога да се родно неутрална Барбика сада повлачи са тржишта.
Такво стање ствари шеф немачке испоставе "Матела" Себастијан Тришлер образложио је тврдњом да је друштво савезне републике заостало у односу на компанију.
"И у овом случају смо морали да схватимо да немачко друштво није било спремно – лутка се није продавала и сада се више не може наћи у продавницама", рекао је он, преноси "Берлинер цајтунг".