Украјински генерал тражи авионе од Запада: Моји најбољи пилоти умиру док чекамо Ф-16

Генерал Сергеј Голубцов тврди да његови пилоти могу да науче да лете западним авионима за неколико месеци, а не за неколико година - што је процена НАТО

Америчка процена украјинских пилота показала је да би они били спремни да лете на авионима Ф-16 након мање од шест месеци обуке, рекао је њихов командант за "Тајмс".

Генерал Сергеј Голубцов, начелник авијације украјинских ваздухопловних снага, рекао је да су се двојица његових пилота вратила у земљу прошле недеље након ригорозне процене америчке војске.

"Тамо су провели три недеље и обучени су на симулатору Ф-16 како да лете заједно као два пилота користећи оружје. Резултати су били веома добри: украјински пилоти могу да науче да лете и управљају системима наоружања на Ф-16 за мање од шест месеци", тврди Голубцов.

Савезници НАТО имају нешто другачије мишљење - сматрају да су потребне године да се украјински пилоти обуче да користе напредне авионе западне производње.

Прошлог месеца Бен Волас, британски министар одбране, сугерисао је да ће британски програм обуке за украјинске пилоте бити завршен тек након што се сукоб заврши.

Голубцов, међутим, сматра да његови пилоти могу да се обуче за кратко време.

"Вештине пилота су оцењене изузетно високо, а ови момци су били само просечни пилоти. Сваки пилот је јединствен, тако да треба да постоји индивидуални план обуке. Али после ове процене можемо знатно скратити рок у зависности од претходног искуства украјинских пилота. Ово је одлична вест за нас."

Амерички председник Џозеф Бајден рекао је да САД неће давати Ф-16 "за сада". Кијев се сада, после процене "просечних пилота" нада да ће се Бајден предомислити. У међувремену, Пољска и Словачка су се прошле недеље договориле да пошаљу Украјини совјетске авионе Миг-29, што је месецима одбацивано из страха од ескалације сукоба.

Притисак на НАТО да испоручи модерније авионе Кијеву расте. Бивши премијер Борис Џонсон је позвао Британију да обезбеди Украјини "тајфуне" како би "разбили лед", али украјинска војска страхује да ће одржавање више типова авиона бити проблем.

Украјини је потребан велики број авиона истог типа са обиљем резервних делова, рекао је генерал.

"Нисмо строги по питању одређеног модела, већ техничких карактеристика — ако постоје друге платформе које могу да држе и користе исту муницију и имају исте карактеристике (као Ф-16), можемо да користимо ту платформу. Фокусирали смо се на Ф-16 јер знамо да их има више од 4.000 широм света — биће лако заменити их и набавити резервне делове", објаснио је он.

Поседовање различитих типова млазњака је скупо. Желели бисмо да имамо један или највише два типа како би њихово одржавање било разумно и одрживо. Инфраструктура, обука, муниција коштају много новца. То није као тенкови или оклопна возила, додао је Голубцов.

Голубцов тврди и да украјинске снаге имају "на десетине различитих локација и аеродрома да сакрију и склоне авионе и добијамо све више западних система противваздушне одбране како бисмо заштитили своје писте све време."

"У могућности смо да пружимо резултате и урадимо оно што треба да се уради са нашим совјетским млазњацима, па зашто не бисмо могли да урадимо исто са модернијим авионима? Само ћемо бити много ефикаснији", тврди генерал.

"Губим неке од својих најбољих људи због недостатка одговарајуће опреме. Што пре добијемо сву помоћ која нам је потребна, што пре победимо у овом рату, више живота ћемо спасити", поручио је Голубцов.

Он је уверен да украјинска инфраструктура може да подржи модерне авионе, као и да украјински пилоти могу брзо да науче све што је потребно. Генерал се позивао на позитивну процену стања украјинских писта из 2021. године коју је дао један од произвођача Ф-16.

"Наши авиони су развијени пре 40 година као део совјетског система и направљени су да раде заједно са руским ваздухопловством", рекао је он. "Оно што нам сада треба су авиони који су направљени за борбу против Руса."