Поново у функцији? Немачке компаније обнављају осигурање за Северни ток 1

Неки од немачких акционара Северног тока залажу се за очување оштећеног гасовода у случају да се односи са Москвом поправе

Немачке осигуравајуће компаније "Алијанц" и "Mиних Ре" обновиле су осигурање за оштећени гасовод Северни ток 1, рекло је више извора за Ројтерс, додајући да није искључено његово поновно стављање у функцију.

Осигурање две највеће немачке компаније кључно је за дугорочну будућност гасовода, који је целу деценију био главни пут за испоруку руског гаса у Европу, пре експлозије у септембру прошле године.

Ово је супротно званичном ставу Немачке о прекиду веза са Москвом, али један од извора је рекао да се немачка влада није противила осигурању. 

"Алијанц", "Mиних Ре" и немачки канцелар су одбили да коментаришу наводе, а Министарство економије је саопштило да осигурање раније није било део подршке коју је влада пружала гасоводу.

Очување Северног тока 1 упркос односима са Москвом

Русија има 51 одсто удела у Северном току 1 преко подружнице државне енергетске групе "Гаспром".

Неки од немачких акционара Северног тока залажу се за очување оштећеног гасовода у случају да се односи са Москвом поправе, кажу извори за Ројтерс.

Један од њих је рекао да Берлин толерише такав приступ инфраструктури, иако су енергетске везе са Русијом прекинуте.

Сви извори су одбили да буду именовани због осетљивости питања, наглашава агенција.

Полиса осигурања покрива штету на гасоводу и проблеме у вези са прекидом пословања, рекао је један од извора. Осигурање би такође олакшало све поправке потребне за обнављање снабдевања Европе гасом испод Балтичког мора.

Док је увоз руске сирове нафте и нафтних деривата забрањен санкцијама Европске уније, увоз руског гаса је дозвољен. Запад, међутим, покушава да пронађе алтернативе.

Европски увоз руског гаса пао је са око 40 одсто на мање од 10 одсто откако је почела руска Специјална војна операција у Украјини.

Неки немачки званичници, политичари и други који су упознати са размишљањем немачке владе рекли су Ројтерсу да се мањина још увек нада да ће Северни ток 1 бити враћен у функцију, чак и ако мало ко процењује да ће се то десити у блиској будућности.

Михаел Кречмер, конзервативни лидер региона источне Саксоније, рекао је да би гасовод требало да буде поправљен и да Немачка треба да задржи опцију да поново увози преко њега.

Остали осигуравачи 

Пре почетка Специјалне војне операције, Северни ток 1 је био осигуран од стране више европских осигуравача, од којих су неки са лондонског тржишта осигурања "Лојд".

Део је прекинуо осигуравајуће аранжмане због санкција Уједињеног Краљевства, али неки од извора кажу да је настављено са осигурањем пројекта, што из "Лојда" нису желели да прокоментаришу.

Клијенти често обнављају уговоре о осигурању када им је имовина оштећена и то се узима у обзир приликом договарања услова уговора, објашњавају стручњаци.

Полиса Северног тока 1 заснована је на двогодишњем уговору који је обновљен након прве године, рекли су извори. Међутим, осигураници и осигуравачи често могу да раскину такав уговор након прве године, у зависности од услова.

Није јасно да ли је осигуравач "Цирих" био део нових аранжмана, а извори тврде да је био међу осигуравачима када је настала штета. Ипак, одбили су да коментаришу, преноси агенција.