Вредност матичне компаније пива "бад лајт" пала је за више од шест милијарди долара, након што је јавност бурно реаговала на партнерство бренда са контроверзном трансродном инфлуенсерком.
Промотивна кампања "бад лајта", у којој је ангажован транс активиста и тиктокер Дилан Малвејни (26), изазвала је гнев дела јавности и позиве на бојкот производа, а сада, како се чини, удара произвошђача тог пива, "Анхојзер-Буш" тамо где највише боли - у новчаник, пише британски "Дејли мејл".
У данима који су претходили кампањи, акције белгијске пиваре су вределе око 66 долара. Када се у среду затварало тржиште, акције пивског гиганта вределе су око 63 долара, при чему је укупна вредност акција компаније опала за више од пет одсто – што је концепт познатији као "тржишна капитализација".
Тржишна капитализација компаније, која тренутно износи 125,73 милијарде долара, пре само шест дана износила је 132,38 милијарди долара.
"Бад лајт" се удружио са Малвејни, која је 2012. започела процес промене пола из мушког у женски и сакупила више од 11 милиона пратилаца на друштвеним мрежама, тако што јој је "прослављајући то што је жена више од годину дана" послао лименку пива са њеним ликом.
Интернет звезда која снима садржај о томе "како постаје жена" након тога је у више наврата промовисала бренд. Једном приликом, гола у кади, испијала је пиво из лименке "бад лајта" маскирана у америчку глумицу Одри Хепберн у филму "Доручак код Тифанија".
Многи корисници друштвених мрежа су исказали своје неодобравање истичући да се ради о пропаганди родне идеологије, као и да бренд повлађује "друштвено освешћеној" прогресивној левици, а неки су чак позвали на бојкот популарног пива. Све то се, чини се, одразило на вредност компаније на тржишту.
Популарни амерички музичар Кид Рок (право име Роберт Џејмс Ричи) показао је шта мисли о новој сарадњи пива "бад лајт" са трансродним тиктокером у видеу објављеном на друштвеним мрежама који показује музичара како решета конзерве тог пива уз поклич "Је*еш 'бад лајт'".
Усред овог негодовања, матична компанија "бад лајта" била је принуђена да изда саопштење у ком је навела да подржава одлуку бренда да сарађује са Малвејни.
"'Анхојзер-Буш' сарађује са стотинама утицајних људи, што је један од многих начина на које се наши брендови аутентично повезују са публиком из различитих демографских категорија", рекао је представник компаније за медије, пренео је "Дејли мејл".
Малвејни је, гостујући у подкасту Напред са Рози О'Донел, поручила да њени критичари "користе лаку мету".
"Лака сам мета је зато што сам тако нова у овоме", рекла је трансродна тиктокерка.