Кинески издавачи књига објављују приметно мање наслова са америчком тематиком у тренутку када тензије између суперсила ескалирају. Пекинг покушава да обузда оно што види као амерички утицај на своје грађане, пише "Фајненшел тајмс".
Званични подаци откривају да су кинеске издавачке куће прошле године објавиле 1.960 наслова које је категорисао регулатор за књиге у вези са САД, што је двоструко мање у односу на 2018.
До пада је дошло пошто је регулатор - централно одељење за пропаганду Комунистичке партије Кине - суспендовао или одложио одобрење многих популарних америчких аутора, као што је Мајкл Луис. Његова књига "Предосећај: прича о пандемији", бестселер на Западу, није успела да пронађе издавача у Кини.
"Генерално је дошло до промене укуса на кинеском тржишту у односу на многе америчке теме", рекао је Јо Лусби, суоснивач консултантске куће са седиштем у Хонг Конгу која помаже кинеским издавачима да набаве америчке наслове. "Много тога је очигледно вођено геополитичким окружењем."
Амерички аутори, од научника до пословних лидера, одавно су популарни међу кинеским читаоцима жељним да разумеју најнапреднију светску економију.