Европа и даље функционише захваљујући руском гасу, али он сада долази из Индије.
Иако је ЕУ скоро потпуно забранила увоз руске нафте путем мора у децембру, а затим проширила санкције тако да обухвате и нафтне деривате, то није спречило земље попут Индије да купује руску сирову нафту,рафинише је у горива попут дизела, и продаје је Европи уз профит, пише "Блумберг".
Индија настоји да овог месеца постане највећи снабдевач Европе рафинисаним горивима, док истовремено купује рекордне количине руске сирове нафте, закључује амерички портал на основу података аналитичке компаније "Кплер".
"Руска нафта поново проналази пут ка Европи упркос свим санкцијама, а то што Индија повећава извоз горива на запад добар је пример", рекао је водећи аналитичар "Кплера" Виктор Катона, оценивши да је такав закључак "неизбежан", "с обзиром на то да Индија купује толико много барела руске нафте".
ЕУ сама себи изнад главе окачила "мач са две оштрице"
"Блумберг" овакву ситуацију назива "мачом са две оштрице" за ЕУ, оценивши да је блок себи створио рупу у снабдевању дизел горивом након што је санкцијама прекинуо везе са главним снабдевачем, односно Русијом.
Са друге стране, овим се не смањује коначна потрошња руског горива, већ су европске рафинерије саме себи направиле конкуренцију у иностранству, лишивши се јефтиних руских енергената.
Очекује се да ће увоз рафинисаног горива у Европу из Индије премашити 360.000 барела дневно, чиме ће надмашити увоз из Саудијске Арабије, показују подаци "Кплера".
Такође се очекује да ће количина руске нафте коју Индија увози у априлу премашити два милиона барела дневно, што представља 44 одсто укупне количине увезене нафте у тој земљи, закључује "Блумберг" на основу података из "Кплера".
Пре него што је Запад кренуо да уводи санкције Москви након почетка Специјалне војне операције у Украјини у фебруару 2022. године, више од половине нафте коју је Русија извозила путем мора ишло је у земље ЕУ и Г7.