Нека је и бајато, само да је јефтиније: Петина Британаца једе храну којој истиче рок употребе

Агенција за стандарде хране раније је упозорила да очајне породице себе излажу ризику једући покварене производе и искључујући фрижидере и замрзиваче како би смањили рачуне за струју, подсећа "Телеграф"

За Британце притиснуте високом инфлацијом и бајата храна боља је од празних тањира, па тако најновије истраживање "Барклејс" банке, које преноси "Телеграф", показује да је у априлу готово две петине домаћинстава (38 одсто) купило производе који су били на снижењу јер им се ближио датум истека рока трајања.

Да рок употребе губи битку у поређењу са инфлацијом која је у марту достигла 19,2 одсто, показују и раније објављени подаци Канцеларије за националну статистику. Они су открили да петина одраслих намирнице конзумира и након што им истекне рок како би се изборила са финансијским притисцима због кризе трошкова живота.

"Агенција за стандарде хране је раније упозорила да очајне породице себе излажу ризику једући покварене производе и искључујући фрижидере и замрзиваче како би смањили рачуне за струју", подсетио је "Телеграф".

"Барклејс", који прати потрошњу отприлике половине британских корисника кредитних и дебитних картица, такође наводи да се породице окрећу храни са сниженим ценама како би ограничиле утицај растућих цена намирница на рачуне за куповину.

Открили су да је потрошња на намирнице у априлу порасла за само 5,5 одсто (што је далеко испод стопе инфлације), али и да британска домаћинства, не би ли уштедела, уместо свеже хране, чешће купују смрзнуте производе.

Седам од 10 купаца објаснило је да тргују јефтинијим производима како би смањили своје рачуне за куповину, а нешто више од четвртине заменило је премијум асортиман за производе стандардне вредности.

Телеграф, међутим, додаје да, иако "одвајају од уста", Британци ипак не штеде на другим стварима - док смањују рачуне у супермаркетима, на авионске карте овог месеца потрошили су 32,1 одсто више новца, будући да су планирали летње одморе.

Повећање продаје улазница за концерте, делимично изазвано предстојећим такмичењем за Песму Евровизије у Ливерпулу, такође је довело до скока у потрошњи на забаву за 12 одсто.

"Британци још увек траже начине да смање потрошњу на основне ствари како би могли да уживају у искуствима као што су празници, представе и концерти", рекла је Есме Харвуд, директорка "Барклејса".