Продавница чоколаде, љубавни филм, хотел: Где су нестале милијарде долара климатских инвестиција

Више од две милијарде евра намењених борби против климатских промена потрошено на друге пројекте

Истраживање агенције Ројтерс открило је да су неке земље искористиле новац намењен борби против климатских промена у сврхе које немају много везе са еколошким циљевима.

Италија је тим новцем помогла малом произвођачу да отвори продавнице чоколаде и сладоледа у Азији, САД су подржале проширење луксузног хотела на обалама Хаитија, Белгија је финансирала љубавни филм који се одиграва у амазонској прашуми, а Јапан улаже новац у нову термоелектрану у Бангладешу и проширење аеродрома у Египту, преноси Танјуг писање Ројтерса.

Укупна вредност ових пет пројеката је 2,43 милијарде евра, а поменуте четири земље их рачунају као "климатске инвестиције" које треба да помогну државама у развоју да се смање штетне емисије и адаптирају се на глобални раст темепературе.

Смисао ових инвестиција је упитна, али поменуте земље нису прекршиле никаква правила, пошто она - не постоје.

Секретаријат Уједињених нација за климатске промене је рекао Ројтерсу да земље саме одлучују о томе да ли ће увест заједничке стандарде.

Ово је "Дивљи запад финансија", сматра подсекретар филипинског Министарства за финансије Марк Џовен, који заступа своју земљу у УН приликом разговора о клими.

"У суштини, све што се назове климатском инвестицијом је климатска инвестиција", рекао је он.
Многи позивају на јаснија правила о томе шта јесте, а шта није инвестиција у екологију и борбу против климатских промена, али решење још није на видику, сматра британска агенција.