Свет

Проблем у систему електронске сигнализације могућ узрок стравичне железничке несреће у Индији

Воз који је ишао из Калкуте у Ченај померио се са главног колосека на споредни и брзином од 128 километара на сат ударио у теретни воз који је ту био паркиран
Проблем у систему електронске сигнализације могућ узрок стравичне железничке несреће у Индији© Tanjug/AP Photo/Rafiq Maqbool

Истражитељи испитују систем електронске сигнализације за који сумњају да је изазвао квар који је довео до једне од најгорих железничких несрећа у Индији у којој је страдало најмање 275 људи, а која се у петак догодила у Одиши.

Број од 288 мртвих, који су званичници раније објавили, ревидиран је јер су неки погинули пребројани два пута, али се очекује да ће и ревидирани број жртава, нажалост, расти.

Компјутерски контролисани систем за управљање колосецима у фокусу је истраге, рекли су индијски ресорни званичници новинарима.

Систем усмерава воз на празан колосек на месту где се два колосека укрштају, објаснио је извршни директор за сигнализацију Санеп Матур, а пренео је Ројтерс.

Он такође управља и контролише сигнал долазећег воза јављајући му да ли треба да настави право или да се пребаци на нови колосек.

"Требало би да је заштићен од неовлашћеног приступа и грешака, зову га непогрешивим системом, па чак и ако се догоди грешка сигнал ће постати црвен и воз ће бити заустављен", рекла је члан управног одбора железница Јала Варма Синха.

Ипак, како је додала, јавио се неки проблем, како сумњају истражитељи.

Објашњавајући след догађаја који су довели до стравичне железничке несреће, Синха је рекла да се воз који је ишао из Калкуте у Ченај померио са главног колосека на споредни и брзином од 128 километара на сат ударио у теретни воз који је ту био паркиран. Приликом судара, локомотива и првих четири-пет вагона искочили су из шина и ударили у последња два вагона другог воза који је ишао у супротном смеру.

Синха је рекла да је разговарала са повређеним машиновођом који јој је рекао да је возио у складу са ограничењем брзине, да није прескочио сигнал, а његове речи биће проверене подацима из система који прати кретање воза.

"Има много претпоставки шта је могло да закаже", рекла је она и додала да је можда неко копао изнад каблова електронског система и оштетио их или направио кратак спој.

Она је истакла и да постоји, како је навела, 0,1 одсто шансе да је заказала локомотива. Синха није именовала произвођача воза нити рекла колика је старост система, већ је само додала да се они користе широм индијске железнице.

У несрећи у којој је погинуло 275 људи, 1.200 је повређено, а ангажовано је више од хиљаду спасилаца на лицу места.

Породице страдалих добиће одштету од милион рупија (12.000 долара), озбиљно повређени 200.000, а лакше повређени 50.000 рупија, рекли су владини званичници.

image