Број ученика у школама у Њу Џерсију који се изјашњавају као "небинарни", односно наводе да нису ни мушког ни женског пола, порастао је у последње четири године за чак 4.200 одсто, показују подаци државног Департмана за образовање.
Огромно повећање броја "небинарне" деце није обична и нормална појава, наводи за "Епок тајмс" тим поводом активиста за права родитеља из Њу Џерсија Ник Стоуфер.
Она сматра да је овај феномен последица ограничења због пандемије и новог образовног програма који је ступио на снагу 2020. године, а у коме је, како истиче, нормализована промена пола.
Развојни психолог Леонард Сакс навео је да нова истраживања показују да су деца много подложнија друштвеном утицају када су у питању ставови о роду и сексуалности него што се то првобитно мислило.
"Скоро свака култура о којој имамо било какву евиденцију учила је девојчице да буду жене, а дечаке да буду мушкарци. Ми то не радимо, већ, са друге стране, то поткопавамо. Резултати нису добри, те као последицу видимо експлозију анксиозности и депресије међу америчком децом", рекао је Сакс и додао да ће
Ако деца одрастају у окружењу у ком је нормализовано изјашњавати се као трансродан или небинаран, то ће им се чинити нормалним, рекао је он.
"Деца се не рађају знајући шта је нормално и томе их треба учити", рекао је Сакс.
Како додаје, уколико се у школама подучава да је род "флуидан", многа деца ће патити од родне дисфорије, што ће опет довести до депресије и анксиозности.
"Проблематизовати родни идентитет значи злостављати децу. Деца нису сигурна у оно што би морало да буде неупитно и то код њих повећава ризик од менталних болести", закључује психолог.
Нове смернице о сексуалном образовању у Њу Џерсију које поједини родитељи и активисти криве за нагли пораст деце која наводе да су небинарна, подразумевају да деца већ са шест година у школи "разговарају о распону начина на који људи изражавају свој пол и како стереотипи о родним улогама ограничавају понашање", а да до девете године "разликују сексуалну оријентацију и родни идентитет".
До тринаесте године би требало да "промовишу достојанство и поштовање људи свих полова, родних идентитета, родних израза и сексуалних оријентација у школској заједници".
Смернице такође укључују и појмовник у коме се објашњавају речи као што су "цисџендер" (особа у складу са својим биолошким полом), "родно бинарно" (раније познато као мушкарац или жена), "родно неусаглашено" и "промена рода".
"Играју се игре са биологијом на основу преференција које су бесмислене и немају никакве везе са полом", рекла је поводом тога Стоуфер.