Свет

Проклетство Титаника: Време цури, подморнице нема, а посада остаје без кисеоника

Возила на даљинско управљање распоређена су под водом у близини места где су канадски авиони снимили буку
Проклетство Титаника: Време цури, подморнице нема, а посада остаје без кисеоника© Tanjug/OceanGate Expeditions via AP

Француски брод који превози подводни робот Виктор 6000 стигао је у зону Атлантика где је у току потрага за несталом туристичком подморницом "Титан", саопштио је данас државни француски "Ифемер институт за истраживање океана", који управља роботом.

Обалска стража САД раније је изнела процену да данас у 13.18 часова подморница остаје без кисеоника, али "Скај њуз" подсећа да је ситуација у подморници непозната, а стручњаци кажу да су предвиђања о залихама кисеоника непрецизна.
Процењено је да је "Титан" имао залихе кисеоника за 96 сати откад је започео своје путовање.

У последњих 96 сати међународна операција потраге захватила је огромно пространство Атлантског океана, а спасиоци су се у среду фокусирали на удаљени део северног Атлантика где су откривени подморски звукови, иако су званичници упозорили да звуци можда нису потекли из брода.

С обзиром да се очекује да ће залихе ваздуха у подморници, у случају да већ нису, нестати ускоро, трка са временом у проналажењу подморнице ушла је у нову фазу.

Ситуација са несталом подморницом је највероватније фатална, оцењује руски океанолог и шеф лабораторије за дубокоморске апарате Института за океанологију Руске академије наука Анатолиј Сагалевич за РИА Новости.

Један од чланова посаде подморнице је и његов пријатељ, а како истиче, да су преживели, до сада би ступили у контакт са неким на површини. 

Он је додао да је његов пријатељ Пол-Анри Наргеолет који се налази на подморници искусан пилот и зна како да ступи у контакт са површином у случају нужде.           

Према најновијим информацијама, Америчка обалска стража је саопштила да су возила на даљинско управљање за претрагу под водом стигла до дна океана.

Како је пренео "Ројтерс", она су била распоређена у близини места где су канадски авиони снимили буку користећи сонарне бове, али нису имали среће да пронађу било какве назнаке "Титана".

Према писању "Асошијејтед преса", спасиоци су довезли још бродова и пловила на место нестанка, надајући се да би подводни звуци које су открили други дан заредом могли да помогну у сужавању потраге.

Под претпоставком да је подморница још увек нетакнута, преостаје да са утврди локација подморнице, да се стигне до ње спасилачком опремом, да се извуче на површину, и то све пре него што понестану залихе кисеоника.

Спасилачки брод стигао је на место олупине Титаника, прешао је 400 миља преко ноћи од источне канадске обале до места на којем спасиоци сумњају да се налази нестала подморница.

Брод је опремљен машинама и кабловима, а нејасно је на који начин ће претраживати тло океана.

Тренутно је седам главних бродова укључено у потрагу, јер је остало мање од два сата до када ће путници остати без кисеоника.

У питању су пловила канадске и америчке морнарице, али и приватне компаније које се баве спасавањем у дубинама.

Операција се спроводи из Бостона у Масачусетсу.

Подморница је пријављена као нестала у недељу, пошто је изгубила контакт сат и 45 минута након што је заронила и није се вратила на површину у очекивано време током подводног туристичког путовања.

Међу путницима су били британски милијардер и авантуриста Хамиш Хардинг (58) и пословни магнат рођен у Пакистану Шахзада Давуд (48) са својим 19-годишњим сином Сулеманом, који су обоје британски држављани.

Француски океанограф и водећи стручњак за Титаник Пол-Анри Наргеолет (77) и Стоктон Раш, оснивач и извршни директор "Оушн гејта", такође су пријављени да су у подморници. Раш је ожењен потомком две жртве Титаника.

image