Савет Европске уније данас је формално усвојио 11. пакет антируских санкција како би покушао да се сузбије заобилажење рестриктивних мера које су досад уведене.
"Данашњи пакет повећава наш притисак на Русију и Путинову ратну машинерију. Решавањем заобилажења санкција, максимизираћемо притисак на Русију тако што ћемо јој додатно ускратити ресурсе који су јој тако очајнички потребни да би јој омогућили да настави свој незаконити рат против Украјине", поручио је високи представник Европске уније за спољну политику Жозеп Борељ.
Новим пакетом забрањује се транзит преко територије Русије робе која може допринети њеном војном и технолошком унапређењу.
На листу је додато 87 компанија које ће се наћи под строгом контролом увоза. Међу санкционисаним фирмама је десет из трећих земаља од којих су четири иранске компаније које, како се тврди, у Русију извозе дронове.
Осим за РТ Балкан, забрањено је и емитовање програма "Оријентал ривју", "Царград", "Њу истерн аутлук" и "Катехон" за које Европска унија тврди да су под директном или индиректном контолом руских власти.
Европска унија је увела забрану и за транспорт робе у земље чланице приколицама или полуприколицама регистрованим у Русији, укључујући и оне које се вуку руским камионима.
"У сектору транспорта, раније је било забрањено руским камионима да уносе робу у ЕУ. Међутим, компаније су брзо пронашле рупу: приколице су на граници качиле иза трактора из ЕУ. Ово су Бриселу пријавиле пољске власти, па је сада изричито забрањено", наводи "Франкфуртер алгемајне цајтунг".
Истовремено, забрањена је испорука сирове нафте из Русије Немачкој и Пољској преко нафтовода "Дружба", док ће нафта која потиче из других земаља и даље моћи да се увози преко тог нафтовода.
За 104 особе и компаније изречене су забране путовања, коришћења имовине и пословања у ЕУ.
ЕУ жели да заустави и, како кажу, раширену праксу руских танкера да са грчке обале на друге бродове пребацују нафту која се иначе не може испоручити у ЕУ.
"У будућности ће и сама сумња бити довољна да се таквим танкерима забрани улазак у луке, а међу сумњивим ситуацијама је и искључивање транспондера на мору. Унутар ексклузивне економске зоне државе ЕУ, која може да се протеже и до 200 наутичких миља, трансфери се морају унапред пријавити надлежнима", пише "Франкфуртер алгемајне цајтунг".
Још једна "рупа" коју ЕУ хоће да запуши јесте и ситуација када се производи из ЕУ декларишу као да су за транзит, а у ствари су намењени Русији. Зато су уведена додатна ограничења.
"Трговинске санкције укључују и проширење дефиниције луксузних аутомобила који се не могу извозити у Русију. У будућности ће се контролисати сва електрична или хибридна возила као и мотори са унутрашњим сагоревањем запремине 1,9 литара и више. Према речима званичника ЕУ, прошле године је извезено возила у вредности од 550 милиона евра", наводи ФАЗ.