Свет

Кина ограничава инфлуенсере зарад традиционалних вредности: Без реклама "штетних" производа

Државни регулатор је саопштио да активности славних личности морају да буду усклађене са друштвеним моралом
Кина ограничава инфлуенсере зарад традиционалних вредности: Без реклама "штетних" производа© Pixabay

Кинески инфлуенсери, блогери и славне личности неће моћи да промовишу одређене производе преко друштвених мрежа, током преноса уживо или интервјуа, што ће се вероватно одразити на уносност посла којим се баве, а који добрим делом подразумева овакво рекламирање.  

Са циљем да заштите кинеске традиционалне вредности, највећи државни регулатор тржишта, заједно са још шест владиних агенција објавио је да ће ограничење важити за области приватног подучавање, здраву храну, дуванске производе, заштиту здравља и медицинску опрему, односно повезане производе, објавио је "Фајненшел тајмс".

"Славне личности треба да практикују основне социјалистичке вредности у њиховим комерцијалним активностима. Активности треба да буду усклађене са друштвеним моралом и традиционалним врлинама", цитира се обавештење државног регулатора.

Нови прописи тумаче се у светлу намера председника Кине Си Ђинпинга да преобрази друштвене вредности и културу младих у смеру "општег добра" и наставак је рада започетог пре две године када су кинеске власти такође биле усмерене на то да ограниче, између осталог, технолошку и индустрију забаве.

"Морамо да образујемо људе, нарочито младе, у складу са духом који је изградио Кину да је кинески социјализам освојен напорним радом, борбом и чак жртвовањем живота. То није било истина само у прошлости, већ је истина и у новој ери", наводи се Сијева изјава за кинеске државне медије.

Он је истакао да се материјални положај Кинеза данас поправио, али да се њихов дух самоодржања и напоран рад не сме променити.

Новим правилима о подржавању, практично рекламирању одређених производа, како се констатује у чланку, претходили су бројни скандали и негодовање јавности због обмањујућег представљања одређених производа за здравље. На мети критика нашла се и кинеска агенција за одобравање лекова.

Кина је прошлог лета ограничила онлајн играње видео-игара млађима од 18 година на сат времена дневно, и то између 20 и 21 сат.

Државни медији пропратили су одлуку називајући игрице "духовном дрогом" за младе, а уз опаску да су најпопуларније игрице ученици играли и по осам сати дневно, констатовано је да ниједној индстрији, ниједном спорту не сме да се дозоволи да уништи целу једну генерацију.

 

image