Грешка у сигнализацији довела је до прошломесечног троструког судара возова у држави Одиша, саопштило је индијско министарство железница, у првом објављивању званичних налаза истраге о смртоносној несрећи.
У извештају је закључено да је трагедија могла бити спречена да су предузете корективне мере након сличног инцидента 2022. године.
Извештај Комесара за безбедност железнице указао је на сигнализацију као узрок најгоре железничке трагедије у последњих 20 и више година. У судару у граду Баласоре 2. јуна погинуле су 293 особе, укључујући и 41 која још није идентификована, а повређено је више од 1.000 путника.
У извештају су описани пропусти код промене сигналног кола, као и грешке приликом замене електричне баријере за подизање. Грешке су довеле до зеленог сигнала уместо црвеног, дозвољавајући кретање возова уместо да их спречавају, што је довело до судара, наводи се у извештају.
Раније овог месеца, Централни истражни биро, водећа агенција за истраживање злочина у земљи, ухапсила је троје запослених у Индијским железницама због њихове наводне умешаности у пропусте који су довели до несреће. Они су оптужени за убиство.
Истрага је такође расветлила да се сличан проблем са неисправно повезаним жицама догодио у Западном Бенгалу 16. маја 2022. У извештају се наводи да је, да су предузете одговарајуће мере након прошлогодишњег инцидента, трагедија у Баласореу могла бити спречена.
Конгрес, главна опозициона партија Индије, ударио је на владу премијера Нарендре Модија након објављивања извештаја. Странка је навела да је Модијева администрација "темељно компромитовала" основна питања безбедности на железници и да ова "људска грешка" разоткрива неуспех менаџмента и политичког руководства.
Највиши званичници Индијских железница отпуштени су после трагедије.