Када је дошла на власт, "семафор" коалиција обећала је да ће подржати "процес трансформације немачке ауто-индустрије у јеку дигитализације и декарбонизације" како би Немачка постала "лидер на тржишту електромобилности" и како би до 2030. на немачким улицама било 15 милиона електричних возила. Две године касније, планови су пали у воду, коментарише "Франкфуртер алгемајне цајтунг" поводом отварања Сајма аутомобила у Минхену.
Стефан Брацел, шеф Аутомобилског института КАМ, верује да ће до 2030. на путевима бити упола мање од планираног, свега седам до осам милиона е-возила. Поврх тога, подстицаји за куповину таквих аутомобила се смањују, а куповина електричних возила за фирме више се не субвенционише. Истовремено, рецесија у коју је упао "привредни мотор Европе" утиче и на ово тржиште.
У међувремену, Кина је постала лидер на тржишту електричних аутомобила, захваљујући сировинама и фабрикама батерија о којима је Берлин почео да размишља прекасно (и премало). Због тога су кинески е-аутомобили јефтинији од немачких, којој притом недостају и станице за пуњење батерија.
Немачке компаније које планирају изградњу фабрика за производњу батерија и електричних возила више не могу да рачунају на јефтине енергенте, због чега им Сједињене Државе и њихови пакети подстицаја да производе "зелено" на америчком тлу делују примамљивије.
"Франкфуртер алгемајне цајтунг" (ФАЗ) наводи да је немачка влада направила барем три грешке.
Прво, немачкој аутомобилској индустрији дат је план да пређе на електричне аутомобиле без стварања добрих услова за то. Политичари тако раде на зеленом циљу ограничавања саобраћаја и производње аутомобила у Немачкој.
Друго, зелена климатска политика жели да сачува климу разним прописима за саобраћај и аутомобиле. Али чак и да Немачка нестане са мапе, тешко да би било приметног климатског ефекта. Немачка би могла да помогне свету у климатским променама само иновацијама за аутомобиле и производњу који су погодни за климу, али ми смо далеко од тога, наводи се у коментару ФАЗ-а.
Треће, Немачка би имала нове могућности са климатски неутралним е-горивима, која су до сада из идеолошких разлога била прескочена.
Чак и у повољнијем регулаторном окружењу, Немачка би још увек била далеко од тога да остане главни играч на глобалном аутомобилском тржишту.
Године 2021. Сајам аутомобила ИАА у МИнхену, који је у то време отворила канцеларка Ангела Меркел, представљао је касни, али пун наде одлазак ка будућности са е-аутомобилима. ИАА 2023, који је овог уторка отворио канцелар Олаф Шолц, могао би да означи почетак немачког пада, закључује угледни немачки лист.