Кроз луку Санкт Петербург — главну руску капију за трговину са Европом — прошло је 85 одсто мање контејнера у односу на претходну годину. Као резултат тога, пише "Блумберг", Кина је претекла ЕУ и постала најважнији трговински партнер Русије.
Овог лета Европска унија је извезла 43 одсто мање робе у Русију у односу на 2021. годину. Са друге стране, Кина је у истом том периоду повећала извоз у Русију за 23 одсто, наводи се у извештају Института за светску економију Кил.
Иако је количина улазног терета у највећим руским лукама, Новоросијск на Црном мору и Владивосток на истоку, почетком сукоба у Украјини привремено опала, ситуација у луци Владивосток се већ враћа у стање пре почетка конфликта, пренео је Блумберг податке из извештаја Кил института.
Русија и Кина значајан део трговине спроводе и захваљујући железницама, пише Блумберг.
"Никакве потенцијалне препреке у транспортној мрежи неће спречити Кину да извози у Русију", рекао је истраживач Института за светску економију Кил.
Многе земље ЕУ ипак повећале трговину са Русијом
"Њујорк тајмс" је крајем октобра објавио податке да је Русија упркос сакнцијама Европске уније од почетка сукоба у Украјини повећала трговину са Белгијом за 81 одсто, са Кином 64 одсто, са Турском 198 одсто, са Шпанијом 57 одсто а са Индијом чак 310 одсто.
Извоз Русије у Шпанију је ове године 112 посто већи, у Грчку 213 одсто, Јапан 40 одсто, Немачку 38 одсто, Белгију 130 одсто, а руски извоз у Индију је од почетка специјалне војне операције порастао за чак 430 одсто, показује анализа "Њујорк тајмса".