Европска унија планира да истражи кинеску подршку производњи електричних возила због огромних субвенција које Кинези дају овој индустрији, преноси "Блумберг".
"Волимо конкуренцију, али то мора бити фер конкуренција. Оно што видимо јесу огромне субвенције у сектору електричних возила у Кини, што наравно доводи до неуравнотежених услова за игру", рекла је председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен.
Комисија је прошле недеље најавила истрагу, која би могла довести не само до тарифа на увоз електричних возила произведених у Кини, већ и, како тврди "Блумберг" - до одмазде Пекинга.
Пекинг је овај потез, који би могао да изазове увозне царине на кинеска возила, назвао "голим чином протекционизма". Ако се уведу царине, најснажнији одговор Кине био би ограничавање приступа свом огромном тржишту - нешто што би најтеже погодило немачке произвођаче аутомобила јер су тамо продали 4,6 милиона возила прошле године.
Шеф ЕУ за трговину Валдис Домбровскис ускоро ће се упутити у Кину како би разговарао о хитним питањима, укључујући управо и субвенције за електрична возила, рекла је Фон дер Лајен.
Немачка министарка спољних послова Аналена Бербок у недељу је за телевизију "Блумберг" изјавила да ЕУ мора да смањи своје ослањање на Кину и да подржава истрагу о електричним возилима.
"Ако сте превише блиско повезани, то може да вас угрози", указала је Бербок која је додала да је "смањивање наше зависности неопходно са земљом попут Русије која је напала Украјину, али и сада у погледу Кине".
Истрага означава први конкретан корак у борби против супарничке државне подршке зеленим технологијама након више од годину дана пораста субвенција у САД, Кини, Уједињеном Краљевству и Европи.