Фотографија мртве бебе која последњих дана кружи друштвеном мрежом "Икс" плаћена је порука израелског министарства спољних послова, и, према писању "Политика", део је свеобухватне кампање коју је влада Израела почела на друштвеним мрежама у кључним западним земљама, не би ли тако обезбедила подршку за свој војни одговор против Хамаса.
Пласирање десетина реклама које садрже бруталне и емотивне слике смртоносног насиља у Израелу на интернет платформама само су део њихове стратегије.
"Покушај Израела да победи у онлајн информационом рату део је растућег тренда међу владама широм света које агресивно наступају онлајн како би обликовале свој имиџ, посебно у временима кризе. Пи-ар кампање у ратовима и око њих нису ништа ново. Али плаћање за онлајн оглашавање усмерено на одређене земље и становништво сада је једно од главних оруђа влада да своје поруке изнесу испред више људи", указује "Политико".
За нешто више од недељу дана, Министарство спољних послова Израела објавило је 30 огласа који су на "Иксу" прегледани више од четири милиона пута. Плаћени -снимци и фотографије који су почели да се појављују 12. октобра били су намењени одраслима, старијим од 25 година, у Бриселу, Паризу, Минхену и Хагу, показују подаци.
Огласи, очекивано, означавају Хамас као "опаку терористичку групу", сличну Исламској држави, и "показују обим и врсте злостављања, укључујући језиве слике попут беживотне, голе жене у камионету".
Један плаћени видео објављен на "Иксу", рецимо, садржи слова која се наизменично мењају између "ИСИС" и "Хамас" и узнемирујуће слике које се постепено убрзавају док се имена две организације не споје у једно.
"Свет је победио ИСИС. Свет ће победити Хамас", каже се на крају огласа.
На Јутјубу је израелско министарство спољних послова објавило више од 75 различитих огласа, укључујући и оне који су посебно експлицитни. Они су били усмерени на гледаоце у западним земљама - укључујући Француску, Немачку, САД и Велику Британију - и емитовани су између почетног напада Хамаса 7. октобра и понедељка, према Гугловој бази података о транспарентности.
"Никада раније не бисмо објављивали такве графичке ствари. Ово је нешто што није део наше културе, јер ми имамо много поштовања према покојницима", рекао је за "Политико" портпарол Мисије Израела при ЕУ који је желео да остане анониман.
У једном огласу под насловом "Бебе не могу да читају текст у овом видеу, али њихови родитељи могу", чује се успаванка, а на екрану су дуга и једнорог. У огласу се каже: "Знамо да ваше дете не може ово да прочита", али се родитељи моле да саосећају са онима чија су деца убијена током напада на Израел.
У другом огласу се наводи да ће "Израел предузети све неопходне мере да заштити наше грађане од ових варварских терориста". Други приказује слике окрвављених талаца са замагљеним лицима.
Израел је својим наративом углавном циљао на Европу да придобије подршку. Скоро 50 видео огласа на енглеском било је усмерено на земље ЕУ, док је гледаоцима у САД и Великој Британији, како пише "Политико", пуштено 10 и 13 огласа.
"Ова тактика је стара готово колико и рат... Подстицање моралног гнева да би се изградила подршка рату је веома стара пракса. Али мислим да се то раније није сударило са друштвеним медијима на овакав начин", рекао је виши сарадник у "Атлантском савету" Емерсон Брукинг.
Док Израел појачава свој рат на мрежама, узвратни ваздушни напади његове војске оштетили су телекомуникациону инфраструктуру Газе, остављајући милионе на ивици потпуног нестанка мреже.
"Тешко је замислити снажне контра-поруке пропалестинских група које би могле да користе исти медиј за оглашавање. То је један део бојног поља друштвених медија у којем Израел има стварну предност", рекао је Брукинг.