Коалиција активиста за грађанска права позвала је оглашиваче на Твитеру да повуку своје огласе са друштвене мреже након што је њен власник Илон Маск одблокирао налог бившег америчког председника Доналда Трампа.
Трампов налог, који је Твитер суспендовао након нереда у америчком Капитолу 6. јануара 2021, наводећи као разлог ризик од даљег подстицања насиља, поново је активиран током викенда. Отприлике 90 одсто прихода Твитера долази од продаје дигиталних огласа, подсећа Ројтерс.
Групе у коалицији "Стоп токсик Твитер" пожалиле су се да је Маск обећао оглашивачима да ће промислити пре него што одблокира забрањене налоге, као и да ће сазвати нови савет за модерирање садржаја. Од понедељка такав савет није формиран.
"То је био прави прекршај", рекао је Анђело Карусоне, председник "Мидија метерс", левичарског тела за надзор медија које је део коалиције. Он је рекао да је Маск "лагао од почетка".
"За мање од три недеље Маск је порекршио свако обећање које је дао активистима за грађанска права и оглашивачима“, рекла је Џесика Гонзалес, директорка медијске и демократске групе "Фри прес", која је такође део коалиције.
Маск се овог месеца пожалио да је притисак активиста већ изазвао "масовни пад прихода".
"Твитер" је крајем прошле недеље почео да враћа забрањене или суспендоване налоге, укључујући комичарку Кети Грифин и Трампа. Платформа је такође вратила лични Твитер налог представнице америчког Представничког дома Марџори Тејлор Грин.
Од 100 најбољих оглашивача "Твитера" по укупној потрошњи ове године, 51 је паузирао огласе на основу приватних разговора са коалицијом, јавних изјава или података о потрошњи које је обезбедила фирма за мерење огласа "Патхматикс", рекао је Карусоне.
Коалиција је позвала оглашиваче да изврше притисак на осталих 49 компанија које нису суспендовале своје огласе. "Морате заузети став и подвући црту", рекао је Карусоне. "За велике потрошаче је важно да кажу да су престали" са оглашавањем.
Коалиција је најавила и да ће размотрити јавно прозивање компанија које нису донеле одлуку о паузирању огласа, додао је он.
Маск је у суботу поручио да ће вратити налог бившег председника, након што је анкета показала да је већина за то.
Имена на врху листе најбољих оглашивача "Твитера" променила су се у односу на недељу пре него што је Маск закључио уговор о преузимању компаније. Главни брендови ХБО и "Монделез" били су два најбоља оглашивача на "Твитеру" у седмици пре куповине, према подацима "Патхматикса". У периоду између 10. и 16. новембра, након што је Маск отпустио половину особља, два највећа оглашивача били су "ФајненсБаз.ио", сајт за личне финансије и "Трендитаун", сајт за е-трговину са седиштем у Сингапуру.
Подаци "Патхматикса" су показали да је 100 најбољих оглашивача између 10. новембра и 16. новембра потрошило око 23,6 милиона долара на "Твитер", што је мање од 24, 2 милиона долара колико је потрошено у седмици између 16. октобра и 22. октобра пре него што је Маск постао власник "Твитера".