Један од највећих злочина у људској историји – Холокауст, у оквиру недеље обележавања Међународног дана сећања на жртве, пре свега Јевреја, постао је мисаони експеримент из физике у основној школи у Чешкој.
Наставник физике школе у Росицама код Брна, изгледа да се мало више заиграо смишљајући задатке за ученике деветог разреда, јер се испоставило да су његов недовољно осетљив приступ и нетактичност многе оставили без текста.
Ученици су под насловом "Пројекат Холокауст" добили десет задатака путем службеног школског мејла.
Да би им објаснио шта се од њих очекује из градива, наставник им је написао: "Метод одлагања у логорима – дејство загађивача, хемијских супстанци, струје на људски организам."
Користећи интернет истраживање и сопствене прорачуне, ученици су замољени да одговоре, између осталог, на десет питања о гасним коморама и далеководима у нацистичким концентрационим логорима.
Ово су нека од њих:
"Којим гасом су напуњене гасне коморе?"
"Колико људи може да стане у гасну комору?"
"Која волтажа је подношљива?"
"При ком напону у далеководима око концентрационог логора ћете постати парализовани и када ћете умрети?"
Решења ових задатака ученици су требали да припреме на рачунару, да их представе одељењу и за то добију оцену. Међутим, јавност је постала обавештена о неумесном случају у Водицама, због чега се директор школе нашао у центру пажње.
Школска управа је потврдила огромну грешку коју су направили наставници физике током недеље пројекта Холокауста.
"Желео бих да се лично извиним због овог недовољно осетљивог приступа. Јасно нам је да је овај захтев био више него неприкладан. Овим питањем се бавимо са пуном озбиљношћу и чинимо све да се слични ексцеси не понове", рекао је директор школе Збинек Минарик.