Блокада морских путева у мореузу Баб ел Мандеб и дуж Црвеног мора узима данак у глобалној трговини храном, узрокујући раст цена, рекао је Олег Кобјаков, директор руског огранка Организације храну и пољопривреду УН.
"Хутска блокада Баб ел Мандеба и Црвеног мора има негативан утицај на светску трговину храном. Трошкови изнајмљивања брода за путовање овом рутом су се скоро учетворостручили, док је теретни саобраћај опао за 30 одсто", рекао је он у интервјуу за ТАСС.
Кобјаков је такође изјавио да највеће светске трговачке компаније одбијају да превозе робу кроз Црвено море.
"Ово је пореметило већ успостављене ланце снабдевања. Власници теретних бродова су принуђени да користе обилазну путању, па пловила шаљу око Рта Добре наде како би из Азије допутовали до Европе. Ова рута је 8.000 километара дужа, потребно је 10 до 14 дана више да би се прешла, што доводи до повећања потрошње горива за 15 одсто у просеку", рекао је он.
Руски званичник је додао и да је као последица тога, дошло до раста цена хране, чиме је смањена доступност прехрамбених производа крајњем потрошачу.
Кобјаков је затим поделио и став главног економисте Организације за храну и пољопривреду Максима Торера, који је он изнео на Светском форуму за храну и пољопривреду у Берлину:
"Дошло је до повећања ризика у Црвеном мору, Црном мору, а постоје и проблеми са којима ћемо се суочити због нижег водостаја у Панамском каналу - кључном пловном путу за превоз робе у свету".