Два транспортна коридора – кроз мора Северног леденог океана и кроз Иран – могу помоћи Русији да ослаби утицај западних санкција, пише "Блумберг". Поред тога, могли би да ојачају окретање Москве од Европе ка азијским силама – Кини и Индији, наводи се у чланку.
Иако немири на Блиском истоку ремете глобалну трговину, Русија наставља да гради два нова транспортна коридора која повезују Азију и Европу, како би ублажила санкције које су јој наметнуте, оцењује "Блумберг".
Бродски пут кроз мора Арктичког океана и железнички пут кроз Иран могли би да ојачају окретање Москве од Европе ка азијским силама – Кине и Индије. Ови коридори имају потенцијал да учине Русију "срцем већег дела међународне трговине", чак и док Сједињене Државе и њихови савезници покушавају да је изолују због Специјалне војне операције у Украјини.
Ове руте могу да скрате време транзита за 30 до 50 одсто, у поређењу са оним кроз Суецки канал, те би се избегли безбедносни проблеми у Црвеном мору.
Док САД и њени западни савезници, упркос свим предностима, избегавају руте које подржава Русија, највеће економије Азије и Персијског залива показују интересовање за њих.
Међутим, како напомиње издање, руска иницијатива се и даље суочава са значајним препрекама.
Застарела иранска инфраструктура кочи развој међународног транспортног коридора север–југ, који повезује Индију са европским делом Русије. Што се тиче Северног морског пута, чак и са убрзаним климатским променама и активним топљењем арктичког леда, што коридор чини све одрживијом опцијом, и даље постоје огромни логистички изазови дуж удаљене руске обале.