Изборна комисија Индије (ЕЦИ) саопштила је да у Индији има 18,2 милиона бирача који први пут учествују на изборима. Гласача између 18 и 29 година има преко 197 милиона.
Ови млади људи добар део времена проводе на друштвеним мрежама, као што су Инстаграм или Воцап, који су у власништву компаније "Мета". Јутјуб, који је у власништву компаније "Гугл", тренутно има 462 милиона корисника у Индији. До 2025. године, процењује се да индијско тржиште порасти за преко 300 милиона долара.
Некад се за политичку промоцију користила штампа, касније радио или телевизија. Данас су у Индији најважнији инфлуенсери са ових друштвeних мрежа.
Нил Шакија, који има посебну Инстаграм страницу посвећену свом родном граду, са преко 90.000 пратилаца, не одбија да се бави политичким кампањама: "Рекао сам посреднику своје цене, он се сложио. По правилу, посердници се не опредељују за одређене политичке партије. Често су из мало познатих агенција. Када се посао обави, плаћају у готовини".
"То је занимљив посао за младе људе", додао је. "Захтева пуно радно време, али зарађује се пристојно."
Маниш Кумар води агенцију за друштвене медије у Бихару, најсиромашнијој индијској држави. Он тврди да управља налозима на друштвеним мрежама преко 15 политичара који учествују на изборима за Доњи дом националног парламента.
"Постоји огромна потражња за инфлуенсерима на друштвеним мрежама, посебно за девојкама млађим од 25 година, са великим бројем обожаватеља", тврди Маниш." Инфлуенсери наплаћују политичке услуге према броју својих пратилаца."
"У оваквим политичким кампањма важно је и што новац долази од симпатизера странке, а не од саме странке,", открио је Маниш, "тако да се утрошена средства не урачунавају у буџет. Тако се не прекорачује лимит потрошње, који је одредила Изборна комисија."
Право бојно поље је оно дигитално
Истраживање Центра за студије друштава у развоју (Локнити-ЦСДС) показује да је 27 одсто бирача навело незапосленост као своју главну бригу. Индија је највећа светска економија, са највећим растом, али 62 одсто испитаника сматра да је проналажење посла постало теже него пре пет година.
Како тврди извршни директор оглашавања и политички сарадник у Лакнауу Сантош Шарма, пејзаж политичког оглашавања је претрпео сеизмичку промену: "Право бојно поље је постало дигитално, посебно Инстаграм и његов растући екосистем младих људи."
"Свака политичка партија данас жели да ангажује микроинфлуенцере у сваком округу", објашњава Шарма. "Ови микроинфлуенцери показали су се као веома ефикасни у остваривању утицаја на потенцијалне бираче."
Један од посредника у овом послу, који је желео да остане анониман, бави се масовном разменом порука путем Воцапа и Икса. "Воцап се углавном користи за ширење дезинформација, због чега је изгубио привлачност. На овим изборима су веома тражени инфлуенсери који користе Инстаграм, а имају бројне пратиоце."
Ванредни професор на Универзитету у Делхију Тану Данг каже да би требало да постоји механизам за проверу политичког садржаја на друштвеним медијима, али да Изборној комисији то недостаје. Све политичке странке у Индији данас укључују инфлуенсере, који на тај начин добро зарађују.