На парламентарним изборима у Индији, у којима се премијер Нарендра Моди бори за трећи мандат, учествује и 48.000 трансродних особа.
Индија има дугу историју толеранције према трансродним особама, али то нема никакве везе са западним ЛГБТ покретом. Индијци покушавају да превазиђу законе из колонијалне ере, који су настојали да искорене ове древне индијске традиције.
Докази о постојању особа трећег пола, како се наводи, могу се наћи у хиндуистичким светим текстовима као што су Рамајана и Махабхарата.
Хиндуизам, џаинизам и будизам и уопште ведска култура, признају три пола. Древни спис "Веде" описују појединце као једну од три категорије, а помињу се и у Кама сутри као "трећа природа".
Различити текстови сведоче да су особе "трећег пола" биле познате у предмодерној Индији. О трећем полу се говори и у древном хиндуистичком праву, медицини, лингвистици и астрологији.
У "Вишну пурани", бог Вишну мења облик како би постао чаробница.
Хиџре (трансродне особе) су играле улогу и на краљевским дворовима широм исламског света, посебно у Османском царству и током периода могулске владавине у средњовековној Индији. Хиџре су постајале политички саветници, администратори, генерали и чувари харема.
Почев од 18. века, ситуација се драстично променила. У другој половини 19. века, британска колонијална администрација је настојала да криминализује заједницу хиџри и ускрати им грађанска права.
Закон из 1871. године прогласио је поједине заједнице за злочиначке. Иако је овај закон укинут 1952. године, његово наслеђе и данас живи.
"Већина трансродних људи није у стању да се бори за своја права, јер немају образовање", рекао је Рајан Синг, који се кандидовао у Јужном Делхију. Синг тренутно пролази кроз процес операције промене пола.
"Борим се да моја заједница одржи наш идентитет", додао је Синг. "Та борба је срж мог живота".
Дурга Бај Маџвар је независни "кинар" - трансродни кандидат у изборној јединици Мадија Прадеш.
Тамана је транс жена, која је прошла операцију промене пола. Таманин главни противник је филмска звезда који је постао политичар, Паван Калијан.
Заједница хиџри је најчешћи "трећи пол" у Јужној Азији, са веома сложеним идентитетом. Често су рођени као мушкарци, али изгледају и облаче се као жене.
Борба против енглеског колонијалног наслеђа
Индијска трансродна популација има стопу писмености од 56 одсто, али Индија никада није имала трансродног члана парламента.
"Током 77 година независности, борили смо се да уђемо у парламент", рекао је Рајан Синг, додајући да је њихова заступљеност и даље нула.
Синг су отуђио од породице. "Сматрају нас за касту `недодирљивих`", каже Синг, "а образовни систем нам ускраћује да се образујемо." Али, како додаје Синг, Устав је свима дао једнака права. "Зато је ово борба за правду и идентитет."
Синг тврди да је његов живот угрожен и добио је полицијску заштиту.
Дурга Бај Маџхвар је изабрана за првог трансродног сеоског поглавара (сарпанч) у Индији 2014. године.
Дурга Бај није похађала школу, нити је стекла формално образовање, али верује да је то неће зауставити. "Међу нама има образованих људи. Желим да друштво промени начин на који нас гледа", рекла је Тамана.
Тамана је ТВ глумица која је учествовала у индијским ријалитијима, а била је прва транс жена која се такмичила на изборима у Андра Прадешу 2019.
Енглеско колонијално наслеђе направило је бројне проблеме ранијим трансродним кандидатима. Судови су до скора пресуђивали да они не могу освојити изборне јединице које су "резервисане" за жене, као што налажу индијски закони.
У априлу 2014. Врховни суд Индије је пресудио да трансродне особе могу да буду правно признате у складу са тим како се полно идентификују, укључујући трећи пол.
Калки Субраманијам је индијска трансродна активисткиња, која се бори за индијску трансродну популацију. Она тврди да политичке странке најзад постају инклузивне.
Међутим, додаје Калки, оне уважавају трансродне особе само пред изборе. "Дају нам разна обећања", додаје, "али се све одвија превише споро."
Калки предлаже да се владе у Индији не ограничавају на издавање личних карата, већ и на обезбеђивање законских права и рехабилитацију чланова заједнице.
Уколико ова заједница добије своје представнике у парламенту, сматра она, то ће донети стварне промене.