"Срдачан на мајку, доброћудан на оца, он држи својих 10 милиона деце у наручју и брине о нама свим срцем ― наш друг и отац Ким Џонг Ун", певају последњих месец дана милиони тинејџера и младих у, између осталих, САД, ЕУ, арапским државама, али и Србији.
Песма у којој се велича севернокорејски лидер, а коју прати спот у коме насмејани поштари, пилоти, музичари, ђаци, доктори, рудари, куварице и породице плешу и хвале свог вођу постала је популарна чак и у Јужној Кореји (све док није забрањена због "кршења Закона о националној безбедности" те државе).
"Певајмо о Ким Џонг Уну, нашем великом лидеру", покушавали су да изговоре корисници ТикТока широм света на корејском плешући уз, како су неки од њих коментарисали, "прави К-поп".
Многи су, на ужас западних влада, коментарисали да су "због спота пожелели да живе у Северној Кореји" и молили Северну Кореју да олакша туризам "зато што су се због песме заинтересовали за њихову културу, политику и наслеђе".
И док су се поједини корисници ТикТока шалили како "нико не сме да промаши ноту или реч" и да "извођачи певају као да им живот зависи од тога", други су писали да им је "фаворит на Евровизији Демократска Република Кореја" и тражили да Ким Џонг Ун "крене на турнеју" зато што ће "плакати ако песму буду чули уживо".
Посебно је, међутим, интересантно то што је "севернокорејска пропаганда" постала вирални ТикТок хит баш у тренутку у ком се у САД води жестока расправа о забрани те кинеске друштвене мреже.
Када је нумера "Пријатељски оче", почела да добија на популарности крајем априла, многи Американци су апеловали да се дељење заустави како у САД "не би одмах блокирали апликацију".
"Већ мисле да ми овде само ширимо идеје о комунизму и томе како је Кина фантастична, а сада сте још почели да се одушевљавате севернокорејском пропагандом", наводили су (само делимично у шали) поједини амерички тиктокери.
Како је пренео Би-Би-Си, поједини корисници ТикТок-а су рекли да слушају песму у теретани или док раде домаћи, док се другима свиђа "њен носталгични стил", и да их подсећа на старију шпанску и француску поп музику.
Уз песму су, затим, почеле да извиру и позитивне чињенице и вести о Северној Кореји, а на популарности је добио и званични канал севернокорејске државне телевизије КЦТВ у коме се често критикује начин живота на Западу и приказују позитивни аспекти Северне Кореје.
КЦТВ на ТикТоку, како наводе, "раскринкава америчке и западне лажи", промовише севернокорејску културу и технологију, приказује солитере, јахте, аутомобиле, тржне центре и универзитете у Пјонгјангу, а на тој друштвеној мрежи већ има више од милион лајкова.
"Физички сам у Европи, али сам ментално у Северној Кореји, купујем грицкалице и обилазим прелепе храмове, идем на плажу у Вонсану и скијам у Самџиону", наводи се у једном од тиктокова КЦТВ-а.
Сви станови и образовање у Северној Кореји су бесплатни, нема пореза, нема реклама на телевизији, храна је здрава и породице су срећне, поручују у својим постовима.
Севернокорејска телевизија корисницима ТикТока такође неретко приказује америчке ратне злочине о којима се не говори у западним медијима, али и снимке на којима се приказује "колико су Американци необразовани и колико ништа не знају о свету око себе".
Напомињемо да ТикТок тренутно не дозвољава да се такви видео снимци поделе са читаоцима на порталима, али да се сви они могу наћи на профилу kctv.now.
Такозваној генерацији Z често се спочитава да је цинична, незахвална и неповерљива, да брзо мења послове и ставове и да не слуша ауторитете. Због свега тога су такође и непредвидиви ― као гласачи и као грађани. Уколико им се нешто намеће или забрањује, као што смо видели последњих месеци, буниће се и блокирати универзитете и улице, али и одлучити да је пролећни и летњи светски хит песма о "посвећеном, срдачном другу и оцу Ким Џонг Уну".